La primera semana - Reisverslag uit Granada, Spanje van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu La primera semana - Reisverslag uit Granada, Spanje van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

La primera semana

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

21 Februari 2016 | Spanje, Granada

¡Hola!

Zo! De eerste week zit er alweer op, wat vliegt de tijd. Afgelopen week was helemaal top.
Veel gedaan, veel geleerd en vooral veel plezier gehad.

Woensdag was het echt heerlijk weer. Ik zou met twee meiden van school gaan shoppen, maar hier zitten de winkels middags dicht dus dat stelden we uit tot 5 uur. Na school ben ik naar huis gegaan en heb heerlijk in de zon op het balkon gezeten. Terwijl ik aan het skypen was met Janjaap heb ik heerlijk genoten van het mooie weer, en helaas ook m'n wangen een beetje verbrand...
's Avonds ben ik met de meiden Marina en Alica gaan shoppen en daarna heerlijke tapas gegeten. Hoe kan het ook anders.

Donderdag middag kwam ik uit school en ik zou gaan lunchen met de familie van Nazareth. Nouja lunchen?
Hier is het heel normaal om 's middags om 2 uur uitgebreid te gaan koken en eten. Nazareth haar ouders en broertje waren er ook en we hebben uitgebreid zitten eten.
Lekkere spaghetti en broodjes met vis. Daarna als toetje nog super grote aardbeien.
Ik had bijna het idee dat ik zou gaan ontploffen. Na het eten was ik dan ook behoorlijk moe, een soort after dinner dip. Nu begrijp ik ook waarom ze hier siësta's houden, haha.

Vrijdag zijn we tijdens de les naar een soort indoor markt geweest om de Spaanse namen van allerlei producten te leren. Goh, dat is nog echt niet makkelijk. Zeker niet als ze hier allerlei gekke dingen op het menu hebben staan die wij niet hebben. In één van de winkeltjes waar ze vis verkopen (la pescadería) lag een klein soort haai. Ik weet niet meer hoe het heet, maar het was wel bizar om een haai naast de zalm en inktvissen te zien liggen.
Vrijdag avond zijn we met een groepje van school naar een café gegaan waar we tafelvoetbal hebben gespeeld. Dat is hier één grote hapening in Spanje. Er worden zelfs hele toernooien georganiseerd.
En de Spanjaarden zijn me dan ook fanatiek, bijna om bang van te worden.

Gisteren, zaterdag, moest ik vroeg op staan. Ik ging namelijk naar Córdoba. Dat is een stad zo'n twee uur rijden hier vandaan.
Net als Granada staat deze stad bekend om de rijke geschiedenis. Ook hier hebben de Arabieren een tijd de macht gehad. Dat was dan ook duidelijk te zien. Midden in de stad staat een grote moskee. Maar toen de Christenen naar Andalusië kwamen, en dus ook naar Córdoba, hebben zij de Arabieren verdreven en hebben de moskee een beetje verbouwd. Zij hebben midden in de moskee, een kathedraal gebouwd. Ja inderdaad, in de moskee staat een kathedraal!
Het was dan ook heel bizar om daar te lopen, want met vele Arabische tekens en bouwstructuren, staan er overal Christelijke beelden.
Het is eigenlijk bijna niet uit te leggen. (Voor de foto's, check mijn Facebook ;) )
Ook was er in de stad nog een ruïne uit de Romeinse tijd te zien.
Het is een prachtige stad, als je de kans krijgt om er heen te gaan, zeker doen!

Vandaag heb ik heerlijk uitgeslapen :) en vanmiddag ga ik met Alica een wandeling maken buiten het Alhambra om. Dat schijnt erg mooi te zijn.

¡Hasta luego!

  • 21 Februari 2016 - 12:51

    Ivonne:

    Hoi Sienna, wat leuk weer om je verhalen te lezen. Hier is het nat nat nat, dus lekker bij de kachel en in de sauna. Wat heb je alweer veel beleeft en leuk zo te horen. Geniet er lekker van dat doe ik dan weer van je leuke verhalen. Pas goed op jezelf. Groetjes ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 53366

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: