Tapas, Flamenco y Churros - Reisverslag uit Granada, Spanje van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Tapas, Flamenco y Churros - Reisverslag uit Granada, Spanje van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Tapas, Flamenco y Churros

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

26 Februari 2016 | Spanje, Granada

¡Hola!

Jemig, de tijd vliegt echt kei hard voorbij. Ik zou zelf ook moeten vliegen om het allemaal bij te kunnen houden. Jammer maar helaas, ik heb geen vleugels :'(

Deze week heb ik weer veel verschillende dingen gedaan. Natuurlijk gewoon elke ochtend naar school tot half 2.
Maandag is standaard Tapas avond met school dus daar heb ik dan ook weer erg van genoten. Deze maandag waren we met een erg grote groep, wat soms grote ergernissen met zich mee brengt bij het personeel in de barretjes. Maargoed, dan moet je maar niet in een bar gaan werken denk ik. Wees blij dat er überhaupt mensen komen op maandag ;)
In één van de barretjes was zelfs een verjaardagsfeestje gaande waar een jong meisje (ik denk een jaar of 11) jarig was en een goochel act kreeg. Eerst leek het als of de goochelaar er niets van kon, maar uiteindelijk heeft hij iedereen erg verbaast. Wat hebben we gelachen zeg!

Dinsdag avond stond er een Flamenco voorstelling op het programma. Natuurlijk hebben we van te voren eerst nog in een bar wat gedronken en tapas gegeten. Haha, het lijkt wel alsof ik niet anders doe ;P (Dat is niet zo, ik eet ook wel andere dingen hier hoor. Geen zorgen ;)
De Flamenco voorstelling was is een soort langwerpig keldertje waar een klein podium was gemaakt en een aantal tafeltjes met bankjes stonden.
Mijn lerares had er voor gezorgd dat we helemaal vooraan zaten. Dus serieus met onze neuzen op het podium! Af en toe kregen we dan ook de jurk van de danseres in onze gezichten. Haha, handig.
Maar het was wel echt heel gaaf. Er was één zanger, die op een erg aparte manier zong. Ik weet nog steeds niet of ik het nu eigenlijk wel mooi vond. Apart was het in ieder geval wel. Ook was er een gitarist. Wauw, als ik toch ooit eens zo gitaar mag mogen spelen! (Dan mag ik eerst wel eens die 10 cm stof van m'n gitaar blazen en honderd jaar oefenen, maargoed.)
En er was één danseres, in een hele gave groen/blauwe jurk. Ze danste niet alleen, maar maakte ook muziek door met haar schoenen op de grond te tikken. Het was dus eigenlijk een soort tapdansen. Echt heel gaaf hoe dat samen ging met de gitaar.
Af en toe stampte ze heel hard op de grond waardoor je eigenlijk bijna schrok. Het leek eigenlijk wel een soort krijgersdans.
Het was echt heel mooi, als je ooit de kans krijgt om zo'n voorstelling te bezoeken, zeker doen! ¡Está muy impresionante!

Woensdag avond was er ook weer een activiteit georganiseerd. Deze keer was het een "Intercambio." Ik wist eigenlijk niet goed wat het was, dus ik ben er maar gewoon heen gegaan. Het klonk wel leuk namelijk. Ik werd daar samen met een Duits schoolgenootje aan tafel gezet. Bij ons aan tafel kwamen ook een Ier, een Mexicaan en een Spaanse te zitten.
Het was de bedoeling om eerst een half uur alleen maar in het Spaans te praten, zodat we Spaans konden oefenen. We hebben het over allerlei verschillende dingen gehad. Over waar we vandaan komen, wat we studeren en wat we van Granada vinden enz.
Na het half uur was het tijd om alleen maar Engels te praten zodat de Spaanstalige ook Engels konden oefenen.
De Spaanse vrouw was pas twee maanden bezig met het leren van Engels dus het was vooral veel basis Engels, maar het was wel heel erg leuk. Ik kreeg zelfs het compliment dat ik duidelijker Engels sprak dan de Ier. Vooral omdat ik een minder sterk een accent heb ofzoiets.
Maargoed het was in ieder geval heel erg leuk. Ik denk dat ik volgende week weer ga :)

Gisteren heb ik eigenlijk niet veel bijzonders gedaan, behalve dan 's avonds Tapas gegeten :)

Vandaag was het erg grappig op school. We moesten random mensen op straat een aantal vragen stellen in het Spaans. Dat was best wel gek. Ik was samen met Janice, een Amerikaanse vrouw, en uiteindelijk waren we meer aan het shoppen dan werkelijk met de opdracht bezig. Maar we spraken natuurlijk wel in het Spaans met elkaar en de verkoper.
Dat vond onze leraar dan wel weer een pluspuntje.
Het is altijd zo grappig in de klas, ik weet eigenlijk niet eens goed waarom, maar we maken gewoon veel lol en de leraren doen gewoon gezellig mee.
Vanmiddag om half 5 gingen we weer wat doen met school. Namelijk Churros eten. Ik had dat nog nooit gegeten en wist dus eigenlijk ook niet zo goed wat het was. Het is dan ook iets typisch Spaans.
Het zijn een soort lange gefrituurde stengels die zacht zijn van binnen. Ik weet eigenlijk niet waar het van gemaakt is.
En deze stengels dipte je dan in een soort van warme vloeibare Nutella.
Jummie Jummie! Dat was echt wel lekker, maar het vult wel heel erg.

Het was eigenlijk nog de bedoeling om vanavond uit te gaan, maar dat gaat me niet lukken. Vanmorgen toen ik opstond was ik erg duizelig en dat ben ik zo'n beetje heel de ochtend geweest. Ik snapte niet zo goed waar het vandaan kwam. En sinds m'n duizeligheid weg is, heb ik weer last van verschrikkelijke hoofdpijn.
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen twee weken echt heb gejuigt dat mijn hoofdpijn zo goed als weg was. Misschien dat mijn lactose vrije dieët dan toch helpt :)
Maargoed vandaag is dus even weer een dal dag, hopelijk is het morgen weer allemaal oke.
Vandaag maar eens optijd naar bed :)

¡Hasta luego!
Besos xx

  • 26 Februari 2016 - 20:43

    Joris:

    Hoi Sienna

    Klinkt erg leuk en gezellig. Vooral dat tapas eten ;). Nog heel veel plezier en ik blijf je verhalen zeker lezen

  • 26 Februari 2016 - 21:36

    Gea Lenselink:

    Wat gaaf Sienna, leuk om je reisverslag te lezen. Je verslag over de Flamencoshow herken ik, wij waren in oktober naar Sevilla en precies hetzelfde meegemaakt, prachtig. Een hele bijzondere ervaring. Fijn dat je zo geniet! Have fun! Grt uit Raalte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 53286

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: