Last stop Cádiz - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Last stop Cádiz - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Last stop Cádiz

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

09 April 2016 | Spanje, Sevilla

¡Hola!!

Wat is de tijd toch voorbij gevlogen. Inmiddels heb ik al mijn spullen weer ingepakt en ga ik straks naar Cádiz. Het voelt allemaal een beetje gek, ik heb namelijk het idee dat ik nog helemaal niet zo lang in Sevilla ben. Al is het inmiddels al drie weken.
Nog maar vijf nachtjes slapen en dan zal ik weer in Nederland zijn. Het voelt allemaal nog een beetje onrealistisch.

Wat ik de afgelopen dagen hier nog heb gedaan? Natuurlijk ben ik elke dag naar school geweest en heb ik de kathedraal en het Alcázar bezocht.
Het Alcázar was echt super mooi. Eigenlijk mooier dan het Alhambra naar mijn idee.
In het Alcázar heb ik ook een audiotour gedaan, waardoor ik veel achtergrond informatie heb gekregen. Niet dat ik alles onthouden heb qua namen van de koningen of de jaartallen, maar interessant was het wel.

De kathedraal was eigenlijk zoals vele kathedralen die ik bezocht heb. Inmens groot, heel veel altaren met heel veel goud. De kathedraal van Sevilla heeft het grootste katholieke altaar ter wereld. Het is zo'n 20 meter breed en zo'n 6 meter hoog. En natuurlijk helemaal bedekt met bladgoud.
Wat de kathedraal van Sevilla wel een beetje speciaal maakt is dat het lichaam van Columbus in een tombe ligt. Of in ieder geval delen van hem.
Hij is na zijn dood ergens in 1500 meerdere keren begraven geweest en er zijn wat overblijfselen van hem achtergebleven in Zuid-Amerika.
Zo blijkt voor deze wereldreiziger, zelfs als je dood bent, kan je nog de wereld over.

Afgelopen donderdag ben ik even goed wakker geschud dat waar je ook bent, altijd op je hoede moet blijven.
Ik liep namelijk in de stad en werd door een rare man gevolgd. Niet echt een prettig gevoel. Ik ben maar snel naar huis gegaan en ben hem gisteren gelukkig niet weer tegen gekomen.
Het was even schrikken, maar alles gaat goed met mij ;)

Gisteren was mijn laatste dagje school alweer :'(
's Middags heb ik nog gezellig met een paar klasgenoten wat gegeten en daarna ben ik nog even de stad ik geweest.

Vandaag heb ik al mijn spullen gepakt en zometeen zal ik naar Cádiz vertrekken. De laatste stop voor ik naar huis zal gaan.
Het is vooral een dubbel gevoel. Ik heb heel veel zin om weer naar huis te gaan, gewoon lekker in mijn oude vertrouwde omgeving te zijn.
Maar aan de andere kant vind ik het ook jammer. Eigenlijk wil ik voor altijd vast blijven zitten in dit avontuur. Er valt namelijk nog zo veel te ontdekken en leren hier, maargoed elk avontuur houdt ergens een keer op. Gelukkig heb ik hier hele mooie herinneringen gemaakt, die ik altijd bij me zal dragen.
En terug naar hier gaan kan natuurlijk ALTIJD.

Ik zal zometeen nog wat foto's op Facebook zetten ;)

¡Hasta Luego!
xx Besos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 53290

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: