Een normaal weekje. - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Een normaal weekje. - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Een normaal weekje.

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

11 Oktober 2012 | Nederland, Emmen

Haihai,

Waar zal ik eens beginnen met mijn verhaal? Bij het eind, midden of begin? Ik begin wel bij het begin. Het is namelijk niet de bedoeling dat jullie en ikzelf er niets meer van stapt. Oké die zin is niet helemaal goed...
Boeiend. Mijn verhaal van deze week:
Deze week was Lineke ziek, dus was het handiger als ik weer in de Vliegkooi zou helpen. Brrr, wat is het daar koud 's ochtends :( Was veel liever in de tropische kas gebleven, daar heb je nog een beetje het gevoel dat je in Zuid-Amerika zit. Dat was in de vliegkooi dus totaal niet het geval. Vanmorgen was het zelfs zo erg dat ik het luikje van de doodshoofdaapjes niet open kreeg. Vast gevroren. Maar het gekke is. 's middags is het altijd weer prachtig weer.
Oké wat heb ik afgelopen week zoal gedaan? I've no idea. Niets bijzonders eigenlijk denk ik dan.
Ohja toch wel! Gister moesten we de Kuifmaina's vangen. Zij zouden naar het Aziëhuis verhuizen. Dus kreeg ik een net in mijn handen geduwd en werd er gezegt: Sienna, vang jij die vogels even. Altijd fijn, dat ik klein ben en zelfs met het net aan een stok kon ik niet bij de vogels. Uiteindelijk hebben we de vogels een beetje naar de grond gedreven en konden we ze zo pakken. We hebben ze nog even gechipt en een ring omgedaan. Nu zitten ze nog achter de schermen in het Azië huis dacht ik, maar uiteindelijk mogen ze daar ook voor de schermen.
Als het goed is zijn ook alle Pinguin's verhuist. Vandaag hebben ze dan ook het andere bad van de Zeeleeuwen bij hun verblijf gekregen. Alleen ze snappen het nog niet helemaal. Ook best logisch, je kan het water vanaf de kant niet zien omdat er allemaal planten en stenen voor zitten. Hopelijk vinden ze uiteindelijk wel hun weg naar het grote bad. De teller van de Pinguin's staat nu op 122 dacht ik. Op papier zouden er nog meer moeten zijn, misschien dat ze zich nog ergens goed verstopt hebben op de Es. Daar word nog goed naar gekeken.
En nog een ander leuk nieuwtje ;)
De baby Saki die vorige week is geboren gaat misschien Sienna heten. Geloof me, ik voel me vereerd :) Na ongeveer vier maanden kan je pas zien of het een man of vrouw is. Als het een vrouw is mag ze ook in de Americasa blijven.
Morgen ga ik weer lekker opweg naar huis. En kan ik lekker met Rona een rondje door het bos lopen. Ik hoop dat ze al zo ver kan lopen xD


Byebye

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 53375

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: