Verwacht het onverwachte - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Verwacht het onverwachte - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Verwacht het onverwachte

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

16 Oktober 2012 | Nederland, Emmen

Haihai,

Soms heb je van die dagen dat alles anders gaat dan dat je verwacht. Vandaag was zo'n dag.
Ik was klaar met de voerrondes in de Americasa, dus ik liep even een rondje of alles rustig was. Ik ging dus ook even kijken waar de gordeldieren waren, zij verstoppen zich altijd erg goed. Dus ik tilde de neprots op en daar lagen ze wel te slapen. Maar naast hun lag een jong gordeldier. Ik schrok me dood. Dus ik heb mijn stagebegeleider Renee gebeld en zei vertelde mij dat ik het jonge dier eruit moest halen. Wat natuurlijk heel onlogisch klinkt. Het zijn broer en zus dus inteelt, maar het ergste is nog dat ze hun eigen jongen opeten. Raar natuurlijk, waarom zou je je eigen jongen opeten? Wat normaal ook niet het geval is, is dat het jong nog leeft en helemaal intact was. Renee zei dat het jong normaal al niet meer leeft als ze het vinden. Voor de bezoekers is het natuurlijk een akelig gezicht als ze de gordeldieren met een jong zien eten. Omdat de dierentuin niet aan hand-op-fok doet, is hij door de dierenartsen ingeslapen. Erg sneu natuurlijk, maar beter dan opgegeten worden door je eigen ouders. Maarja, dat was niet een erg goed begin van de dag dus.
Vandaag hebben we ook de winterhokken voor de vogels boven in de ara-verblijven ingericht. Lekker spierbalen kweken door pollen gras de trap op te slepen. Jaja, spierballen kweken, en Nee pap en mam dat betekend niet dat ik graag wil helpen bij jullie verwarmingsinstalatie of andere rondom huiselijke projecten. En dan ziet de gang eruit alsof er een kudde olifanten erdoor heen is gebanjert zonder de voeten te vegen. Ja, we hadden me er toch een zooitje van gemaakt. Maar we hebben ook alles weer opgeruimd en ziet de gang er weer prachtig uit. Het verblind je ogen bijna! Maar de hokjes zien er mooi uit en daar gaat het om :)
Dat was de dag wel zo ongeveer. Ik zal er nog even een mooie foto op zetten die ik van lieve luiaard Bas heb gemaakt. Hij wilde nu eindelijk eens goed op de foto! Hij zou zo fotomodel kunnen worden!
See you!

Byebye
PS. Sorry voor deze onnozele titel, kon even niets anders verzinnen...

  • 16 Oktober 2012 - 20:16

    Duco:

    Sienna, wat kan jij toch mooi verhalend schijven. Een genot om te lezen.

  • 16 Oktober 2012 - 23:04

    Ivonne En Henk:

    Hoi Sienna, wat een apart verhaal weer. En wat sneu voor het gordeldiertje maar ja dat hoort er ook bij.Verder wel mooi om te lezen dat de kooien weer lekker fris en schoon zijn. De beesten zullen je er eeuwig dankbaar voor zijn. Het is denk ik hetzelfde gevoel als wij lekker gedoucht in een schoon en fris bed stappen,toch? Groetjes en tot de volgende keer.

  • 17 Oktober 2012 - 10:33

    Mama:

    Hé meid je vergeet hout kloven en stapelen. Wat een leuk verhaal weer. Als je thuis bent moet je het boek van prins Zwabbér maar is echt gaan schrijven.

  • 17 Oktober 2012 - 17:58

    Kevin Mulder:

    Hoi Sienna,

    Maak je elke dag z'n verhaal?
    Ik ees wel dat je meer mee maakt dan op mijn stage :).

    Gr, Kevin


    PS: leuke foto!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 53412

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: