Een Trompeterend verhaal - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Een Trompeterend verhaal - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Een Trompeterend verhaal

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

22 Oktober 2012 | Nederland, Emmen

Haihai,

Vandaag was een relaxed dagje. Alles was al super snel klaar dus hadden we tijd voor extra dingen. Vandaag was dat het hok waar de Kerkuilen hebben gezeten helemaal schoonmaken en dan de Trompetvogels overzetten naar dat hok. Dat schoonmaken was allemaal niet zo'n probleem maar die Trompetvogels was een heel ander verhaal.
Normaal als je het hok open zet springen ze er zo uit, dit keer durfden ze dus niet over de drempel heen. Na een kwartier hadden we eindelijk het vrouwtje over de drempel, gaat ze eerst op een kast zitten. Dan vliegt ze ons bijna aan in de gang en uit eindlijk snapte ze dat ze in een ander schoon hok moest. Gelukkig liep ze er niet meer uit toen we de deur openzetten. Maar toen begon het drama. Het mannetje snapte gewoon niet dat hij het vrouwtje achterna moest lopen. Nee mannen snappen dat niet. Die denken dat je in het rond moet gaan springen en tegen het raam moet vliegen. Jaja mannen zijn blijkbaar niet zo slim als vrouwen. Maarja, omdat hij dus steeds tegen het raam vloog bedachten we maar, oke dan doen we hem wel via buiten naar het andere hok. Gelukkig snapte hij het toen wel. Eindelijk!
Verdere nieuwjes van vandaag. Er is gister een Gibbon geboren. Welliswaar niet van mijn afdeling maar ik ben toch even gaan kijken. Wat een klein schatje is het toch! Echt lief!
Fuego heeft het helaas niet gehaald en is overleden. Wat er precies met hem aan de hand was is nog niet duidelijk. Hij is opgestuurd voor sectie.
Dit is dan alweer mijn laatste weekje waar ik nog uitgebreid van ga genieten. Wish me luck.

Byebye

• 25 Oktober 2012 - 19:55

Ivonne En Henk:

Hoi Sienna, weer van alles beleeft dus afgelopen week. Nu de laatste week nog, geniet ervan !!