I Like Squirrel Monkeys - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu I Like Squirrel Monkeys - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

I Like Squirrel Monkeys

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

20 September 2012 | Nederland, Emmen

Haihai lieve lezertjes,

Geloof het of niet! Maar ze hadden me vandaag opgesloten! Ja ik was stout geweest en moets voor straf opgesloten worden... Haha nee grapje ik was niet stout, dat ben ik nooit! Maar ik was wel opgesloten. Ja, echt waar. Ik was gewoon heel goed de badjes van de vogels achter de schermen aan het schoonmaken, komt de dierenarts even langs om te zeggen dat hij straks de lepelaar nog gaat behandelen. (Er zit een lepelaar binnen omdat hij in het water is beland en er niet meer zelf uit kwam. Het is dan ook al een oud beestje van rond de 30 jaar maar toch proberen ze er nog alles aan om hem er weer boven op te krijgen.) Maar dus toen die dierenarts dat had gezegt ging hij weer weg en toen ik klaar was met dat badje, kwam ik er achter dat de deur dicht zat. Hij was van de buitenkant dicht gedaan en kon hem dus van de binnen kant niet open maken! Ö Dus ik naar de buitenverblijf opzoek naar een uitgang. Geen uitgang. Toen maar in elk binnen verblijf gekeken of het luikje voor de voerbakken open stond zodat ik het hendeltje kon omzetten. Nee ook niet. Ik heb me zelfs nog bij de levensgevaarlijke trompetvogels gewaagd maar die deur zat tevergeefs ook dicht... Ik bedacht me ineens: hé ik kan naar de Casa bellen. Dus ik bellen. Doet dat nummer het niet! ShitHappens. Uiteindelijk ben ik alle badjes maar gaan schoonmaken en toen er dan weer eindelijk iemand langs liep op de deur geklopt en vragen of diegene de deur open wilde doen. Dus ik ben er heel huids uit gekomen ;) Heb wel de vogels de stuipen op het lijf gejaagd maarja. Liever opgesloten bij een paar kleine vogels en überagressieve trompetvogels dan bij de leeuwen ofzo.
En dan nog een héél überduber tragisch bericht. Of eigenlijk het begon met een heel erg leuk bericht.
Maandag kwam ik op mijn stage en werd er gemeld dat er een jonge luiaard geboren was. Dus iedereen al hartstikke blij want dat is heel bijzonder. Het vorige jong was namelijk drie jaar geleden geboren en het schijnt dus dat ze maar eens in de drie jaar een jong krijgen. Maar het was meteen al niet goed met het jong. Hij viel van de moeder af. We hebben toen de moeder met het jong achter de schermen in een hok gezet zodat ze meer rust hadden. Daar hebben we het jong ook nog bijgevoerd met puppymelk. Maar tegen vijf uur was het jong weer van de moeder afgevallen. Ze hebben het jong toen in een kistje met kruiken bij de moeder gehangen zodat het jong warm bleef en dat de moeder hem weer kon oppakken. 's avonds tegen tienen gingen de dierenarts en de verzorger nog even kijken voor de controle, toen bleek het jong overleden te zijn. De arme kleine schat had het niet gehaald. :( Echt heel jammer.
Maar er zijn ook nog weer leuke dingen om te vertellen. Vandaag was het voor het eerst dat de doodshoofdaapjes niet de haren uit mijn hoofd trokken. Lief hè? Jaja ze zijn wel lief :) Mam, mag ik een doodshoofdaapje? :) Dan noem ik em Eeyore :) Jaja wel in de disney stijl blijven hè? Ja serieus alle doodshoofdaapjes hebben een disney naam! Je hebt Pocahontas, Teigetje, Juultje, Jane, Nemo, Nala, Nani, Oliver, Otto, Orville, Baloo, Thimon. Echt heel erg grappig ;)
Ik heb de naam Nani bedacht voor een van de jongen van vorig jaar. Het schijnt een naam van Lilo en Stich te zijn. Eerst zou onze hond ook Nani heten, maar uiteindelijk is het door mam haar ingeving Rona geworden :) Happy 'bout that :)
Morgen is het alweer vrijdag. Dan heb ik lekker een half dagje en ga ik alweer naar huis :) Jippie-a-yee! Dan zie ik kleine Rona weer :) Zou ze weer gegroeit zijn? Vast wel.
Oké ik zal wel stoppen met mijn onzinnige gepraat.

Byebye

  • 20 September 2012 - 21:24

    Ivonne En Henk:

    Onzinnige praat!!!! Nee hoor, prachtig om je verhalen weer te lezen. geweldig wat je daar allemaal meemaakt,mooi hoor! Groetjes ons en een fijn weekend thuis.


  • 22 September 2012 - 11:39

    Mam:

    Je mag geen doodshoofdaapje we hebben al apen en andere dieren genoeg in huis. groetjes Mam

  • 25 September 2012 - 12:29

    Wilma Daggenvoorde:

    Hoi Sienna!!

    Ik heb nu pas al jouw verslagen gelezen en ik ben JALOERS!!!! Behalve over het opsluiten dan...je zal maar bij de tijgers hebben gezeten...ZUCHT!
    Tsjonge, jij hebt de stage van je leven!!! En dat in Holland ipv van Afrika!!
    Echt superrr mooie en leuke verhalen hoor.
    Jij bent daar wel op jouw plekkie geloof ik..!!
    Morgen ben je jarig en wet toch wel zo'n mooooi cadeautje voor jou....een doodshoofdaapje!!
    Jammer dat je moeder zo moeilijk doet!~!!!
    Maarja, ze heeft jouw vader ook al he???
    hihihi...Hij bijt volgens mij ook wel eens, maar blijft wel lief!
    Dus je zou zeggen dat jouw moeder ervaring heeft!!!
    Maarrre, volgens mij heeft zo'n aapje meer aan slingeren in Emmen!
    Hee meissie, veel schik verder en sla dit op op je harde schijf!
    Alvast GEFELICITEEEEERD MET JOUW VERJAARDAG MORGEN!
    Dikke XXXXX de Daggies uut Heeten


  • 26 September 2012 - 00:18

    Henk & Ivonne:

    Hé Sienna van harte met je verjaardag.

    Groetjes,

    Henk & Ivonne

  • 26 September 2012 - 16:16

    Wilma Daggenvoorde:

    GEFELICITEEEEEEERD MET JOUW VERJAARDAG!!!
    MAAK ER EEN WILD FEEST VAN...DAT ZAL WEL LUKKEN IN DE JUNGLE!!
    DIKKE XXXXXX DE DAGGIES!!
    GERARD&WILMA&DORRIS&MARK&DAAN&WIEP&WIES EN EEN POOT VAN DOERAK

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 53452

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: