Kort maar krachtig weekje - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Kort maar krachtig weekje - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Kort maar krachtig weekje

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

30 September 2012 | Nederland, Emmen

Haihai,

Sorry van het uitstellen van mijn verslagje. Ik wilde eigenlijk woensdag al wat schrijven, en toen donderdag. Maar toen vergat ik het en vrijdag ging ik op familie weekend en ben nu net weer een paar uur terug in Emmen.
Afgelopen maandag was mijn eerste dag in de AmeriCasa. Nouja eigenlijk was ik daar altijd al wel een beetje aanwezig maar nu was het mijn échte eerste dag daar. Het is echt een hele afwisselende afdeling omdat je daar apen, vogels, vissen, kikkertjes en schildpadden hebt. Allemaal uit een andere ondersoort dus. Maar het is wel erg leuk. Echt veel bijzonders is er niet gebeurd. Behalve dat ik dinsdag in de vijver kroos ging scheppen met een waterbroek aan tussen de pacu's (http://www.wetenschap24.nl/.imaging/stk/wetenschap/zoom/media/wetenschap/noorderlicht/artikelen/2011/March/44577910/original/44577910.jpeg) Dat zijn dus hele grote vissen. En het water daar lijkt eigenlijk helemaal niet zo heel erg diep, maar vergis je niet. Ik stond tot mijn middel in het water. Oké nu ben ik ook niet heel erg groot maar, het is echt dieper dan het lijkt. Maar de vijver is nu wel weer ongeveer kroos-vrij. Dinsdag hebben we ook nog poppen geprikt in de Vlindertuin en vlinders zien uitkomen. God wat ziet dat er toch magisch uit. Uit zo'n kleine cocon komt dan een heel dik lijfje met kleine, gefoekte vleugels. Dan word al het vocht uit het lijfje in de vleugels gepomt en word het lijfje slank en de vleugels helemaal groot.
Woensdag was het mijn verjaardag, dus had ik lekker getrakteerd. Toen heb ik Catootje (de luiaard van één) gevoerd met een bamboestok. Eerst deden we het altijd met een knijpstok voor op afstand (of hoe noem je zo'n ding? Waar ze afval mee oppakken.) Maar eigenlijk was die stok tekort en viel het eten er steeds af. Dus hebben we ergens in het park een bamboestok geplukt/geknipt en prikken we daar nu het eten aan. Zo weten we dat ze in iedergeval wat eten binnen krijgt. Want de apen stelen het eten ook wel eens uit de bakken. En dan vooral het eten wat zij ook het lekkerst vind zoals ei, komkommer, wortel, appel en peer.
Die avond kwamen mijn moeder, broertje, zusje, oma's en tante nog gezellig langs. Ragnar heeft zelfs nog even mijn problemen met planten uit de tuin verholpen. Dankuu!
Donderdag en Vrijdag was ik vrij. Dat vond ik erg aardig van mijn stage. Het is echt een wereld van verschil als je het vergelijkt met mijn eerdere stage op Terschelling. Maarja... Donderdag en Vrijdag was ik dus lekker thuis. Heb toen al mn kleren weer gewassen enzo, lekker met Rona gespeeld en geknuffeld. Vrijdag aan het einde van de middag ging ik op familie weekend. Het was weer beregezellig. Jaja, ik heb het overleefd ondanks al die gekke spelletjes en mijn val-van-de-trap-actie. Heb nu wel een rode schram op mn rug, maar verder ben ik ongedeerd.
Vandaag ben ik nog met paps, mams, Ragnar en Taira naar het Boomkroonpad geweest. Daar hebben we ook nog een leuke wandeling gemaakt. En nu ben ik dus eigenlijk best wel helemaal kapot.
Nou dit was mijn verhaaltje dan weer. Morgen begin ik weer fris (hoop ik) met een nieuwe week. See YOU!

Byebye

PS. Er staan weer een aantal foto's op ;)

  • 02 Oktober 2012 - 20:42

    Ivonne En Henk:

    Hoi Sienna, ach wat zijn die luiaards toch mooi. Ik heb ze in Costa -rica in het wild gezien met een jonkie ,prachtig! Wat leuk dat dat aapje al een jongen had gekregen zonder dat iemand het in de gaten had. Zo zie je maar weer de natuur blijft je altijd weer verbazen.Mooie verhalen weer hoor, groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 53390

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: