Adventure of the day - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Adventure of the day - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Adventure of the day

Blijf op de hoogte en volg Sienna

06 September 2012 | Nederland, Emmen

Hayhay,

Eigenlijk wilde ik morgen pas weer wat schrijven, anders spam ik jullie inboxen helemaal vol maar ik heb me vandaag toch eens iets über koewls meegemaakt!
Vandaag waren we om vier uur al klaar met alle werkzaamheden die we die dag moesten doen, dus mochten Lieneke (zij is de mede-stagiar (ik ben ook zo lysdecties als maar kan dus heb geen idee hoe ik stagier schrijf :$)) Maar Lieneke en ik mochten met Arjan (stage begeleider) mee om de ROOFDIEREN op te sluiten! Jaja de ROOFDIEREN! Dat zijn al die lieve katachtigen die er heel knuffelbaar uit zien maar dat TOTAAL NIET zijn! Als eerst waren de Leeuwen aan de beurt. Ze hebben één Leeuw en twee Leeuwinnen. Eerst moest de leeuw naar binnen en hij was zo onrustig als maar kan. En serieus, als er geen hek had gezeten was ik waarschijnlijk in stukjes gehakt door dat beest. Hij sprong gewoon tegen het hek aan en was helemaal aan het brullen. Gelukkig was het een super über machtig stevig hek. De adrenaline stroomde door mijn lichaam. Ik had ook echt de neiging om hem te aaien omdatie er eigenlijk heel aaibaar uit ziet, maar dat zijn ze dus totaal niet.
Eigenlijk best gek, deze leeuw was helemaal wild aan het doen en de leeuwen die ik in afrika heb gezien waren super relaxed. Je zou denken dat het andersom zou zijn. Waar ging het mis?
Na de leeuwen waren de dwergotters aan de beurt. Jaja die horen ook bij de roofdieren! Maar bij hun zet je gewoon het luikje open en ze storten zich op de vis en kuikens.
Daarna de panters en de tijgers. Jemig was zijn die tijgers groot man! Maar wel echt super mooi. En een van die tijgers ging grommen om zijn eten te verdedigen. Echt mooi om te zien.
Daarna waren de cerval en de brilberen nog aan de beurt. Bij hun zette je ook gewoon het luikje open en liepen naar binnen. En een gelukje voor de brilberen, zij mogen 's nachts gewoon naar buiten. Net als één van de tijgers trouwens.
Maarja, al die dieren zie je dan even van een halve meter afstand. Jaja, het leven als stagiar in de dierentuin is zo slecht nog niet :)
Oké dat was ongeveer mijn verhaal over het opsluiten van de roofdieren.
Ik ben/heb mezelf ook nogal toegetakeld. Of nouja het valt wel mee. Vandaag heb ik in mijn vinger gesneden met een groot broodmes. Tja wie snijd er dan ook eieren met schil met een broodmes? Jaja deze blonde italiaanse belg hier. En ik ben gebeten door een doodshoofdaapje. Jaja, een doodshoofdaapje. Ik had hem nog heel lief een stukje appel gegeven, maar wat doet dat beest. Gooit de appel weg en bijt in mijn vinger :( Maar ze blijven super über lief hoor :) Ik probeer ook al hun namen te leren, net als bij de slingerapen. Maar dat is echt heel moeilijk. Bij de slingerapen ken ik er nu een paar, maar de doodshoofdaapjes lijken allemaal veel te veel op elkaar.
Nouja dit was het wel weer zo'n beetje.
Vanavond maar weer optijd slapen, aangezien ik gister dankzij Michelle niet optijd in mijn bedje lag. xD Maar het was wel erg gezellig met haar in Emmen. De meest dode stad/dorp op woensdag avond...
Morgen ga ik weer lekker richting huis voor een paar daagjes.

Byebye

  • 06 September 2012 - 20:34

    Mama:

    Hé die leeuwen in Afrika waren zo rustig omdat ze zich vol hadden gevreten met die zebra. ze lagen gewoon rustig uit te buiken.

    Groetjes mam

  • 06 September 2012 - 22:00

    Gea Dat Vriendinnetje Van Je Moeder:

    Leuk om je enthousiaste stage verhalen te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 53439

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: