Een gezellig dagje - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Een gezellig dagje - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Een gezellig dagje

Blijf op de hoogte en volg Sienna

03 September 2012 | Nederland, Emmen

Hayhay,

Na een heerlijk weekendje thuis ben ik gister avond weer aangekomen in Emmen. Vandaag heb ik dus weer een leuk dagje stage gehad. Al is er helaas weer een kuifhoederkoetkuiken doodgegaan van het weekend... Dus nu is er nog maar één over. Echt heel jammer. En vandaag zijn ze zeeleeuwen weggegaan... Ook echt super spijtig. Maar goed, er is ook leuk nieuws denk ik? Vandaag kwam er nog een stagiere op de afdeling waar ik stage loop. Dus dat is wel weer gezellig.
En vandaag gingen we naar de Es. Dat is het Pinguin gedeelte van de dierentuin. En door alle wegopbreekingen en omleidingen in Emmen, moesten we met het auto'tje van de parkdienst over de grote wegen. Tja, en dat ding loopt niet harder dan 25 ofzo, dus dat was wel mega grappig. We werden gewoon ingehaald door fietsers! En dan staat het stoplicht op groen bij een grote kruising, ben je nog niet eens aan de overkant mogen er ook al weer andere auto's rijden. Niet erg handig. Maar goed, op de Es moesten we even pollen bies op halen voor de steltkluuten. Zij vinden deze pollen wel fijn voor beschutting.
En we werden opgeroepen om te helpen bij het makihuis om er biobodem in te scheppen. Komen we daar is het al niet meer nodig want ze waren het zelf al aan het doen. Jippie Mij! Dus toen moesten we even de makihokken soppen en daarna mochten we de ringstaartmaki's voeren. Dat was echt heel erg leuk. We hadden gewoon de bakjes voer op de grond gezet en die andere stagiere en ik gingen erbij zitten. Dus die maki's gingen op onze schouders en schoot zitten. Echt super lief. En ze zijn zo lekker zacht :)
Nou dat was het wel weer voor vandaag denk ik. Nu ga ik lekker slagroomvla eten :) Jummiejummie

Byebye

• 03 September 2012 - 23:08

Ivonne En Henk:

Hoi Sienna, heerlijke verhalen weer. geniet ervan en leer ervan. groetjes Ivonne en Henk

• 05 September 2012 - 13:48

Oma R:

hallo Sienna, ik lees bij jullie thuis de verhaaltjes over wat je allemaal meemaakt.Je vind het zo te lezen wel leuk allemaal.