La última semana - Reisverslag uit Granada, Spanje van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu La última semana - Reisverslag uit Granada, Spanje van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

La última semana

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

08 Maart 2016 | Spanje, Granada

¡Hola!

Dat is al even een tijdje geleden zeg! Sorry daarvoor.
Normaal schrijf ik reisverslagen als ik me kapot verveel en als ik even niets te doen heb, maar dat soort momenten had ik de afgelopen week niet. En deze week eigenlijk ook niet, maar ik heb mezelf eventjes verplicht om weer eens wat te schrijven.

Afgelopen week was Janjaap hier op bezoek. Dat was echt heel gezellig en we hebben veel leuke dingen gedaan. We zijn bijvoorbeeld naar het Alhambra geweest en naar de Capilla Real geweest.

De Capilla Real is een tombe gebouwd voor de Reyos Católicos. Dat zijn Isabel van Castille en Fernando van Aragón.
Castille en Aragón zijn twee verschillende regio's in het midden en noorden van Spanje. Zij vormden het koningspaar van die twee regio's.
In 1492 zijn zij verder naar het zuiden gegaan en hebben de arabieren uit Andalusia gedreven.
Wat bijzonder is aan dit koningspaar is dat zij ervoor gezorgd hebben dat ook het zuiden van Spanje katholiek is. Eigenlijk hebben zij het Spanje gevormd zoals het nu is.
Maar in de tijd dat ze alles veroverd hebben, hebben ze wel alle (of bijna alle) islamitische gebouwen laten staan. Dat is erg bijzonder want vroeger was het vaak zo dat de gebouwen van de vorige heersers gesloopt werden.
Maar dat was nu niet het geval. Daarom zijn er in Andalusia ook nog zoveel islamitische gebouwen bewaard gebleven, denk maar aan het Alhambra en de Moskee/Kathedraal in Córdoba.

In de tombes van Capilla Real liggen ook Juana en Felipe begraven. Dat zijn de dochter en schoonzoon van Fernando en Isabel. Zij hebben later de troon opgevolgd.

Verder hebben we afgelopen week natuurlijk veel tapas gegeten en lekker door de stad gestruind. En ijs gegeten, wat helaas niet heel goed uitpakte...
Ongeveer een uur na het eten van m'n halve ijsje (ik vond het ijs te koud dus heeft Janjaap mijn ijs ook maar op gegeten) kreeg ik weer barstende koppijn. Heel erg vervelend allemaal, maar ik heb wel steeds meer het idee dat de theorie bewezen wordt. Lactose is geen goed idee voor mij.

Afgelopen vrijdag was er een karaoke avond vanuit school georganiseerd. Nee mensen, ik heb niet gezongen! Haha.
Er waren nogal veel dronken Spanjaarden met een mid-life-crisis die nogal, zacht gezegd, irritant waren.
Maargoed verder was het een hele leuke avond.

Zondag heeft er een soort wisseling van de wacht plaats gevonden. Janjaap ging helaas weer naar huis. :'(
En m'n ouders kwamen naar Spanje toe.
Zondag en gisteren hebben we dan ook al weer uitgebreid tapas gegeten en door de stad gewandeld.

Dit is mijn laatste week in Granada, de tijd vliegt echt voorbij. Niet te geloven. Gelukkig heb ik in die tijd erg veel geleerd. Ik begrijp nu eindelijk wat ik eigenlijk allemaal uit mijn hoofd heb geleerd voor mijn examen. Ik begrijp nu gewoon pas waar al die werkwoordsvormen vandaan komen. Haha.

Aankomende zaterdag ga ik naar Málaga en vanuit daar zal ik mijn reis vervolgen door Spanje. Ik weet nog niet precies waar ik allemaal heen ga, maar dat zie ik vanzelf wel.
Mijn plan is om vooral niet veel te plannen.

¡Hasta Luego!
Besos xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 53420

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: