La primera semana para viajar - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu La primera semana para viajar - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

La primera semana para viajar

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

15 Maart 2016 | Spanje, Málaga

¡Hola!

¿Qúe tal?
Hoe het met mij gaat? Goeie vraag.
Mijn laatste week in Granada is eigenlijk veel te snel voorbij gevlogen. Donderdag hebben we Ragnar en Taira van het vliegveld gehaald en zijn we weer terug naar Granada gereden. Haha ik mocht lekker over de snelweg crossen. Haha, wat ben ik daar toch goed in. Het was wel weer fijn om na zo'n 3 weken weer eens achter het stuur te kruipen. En het was ook maar goed dat ik reed. Zo had er in ieder geval één iemand op de achterbank fatsoenlijke beenruimte. Ragnar claimde die plek gelijk. Good job.
Vrijdag was mijn laatste dag op school en dat was vooral heel bizar. Ik heb wel een mooi certificaat gekregen waarop staat dat ik niveau A2(!!) heb gehaald. Helemaal mooi.
Vrijdag hadden we met de les van Sergio ook nog een leuke buiten les. We moesten namelijk over de soort van 'walk of fame' van Granada lopen en iedereen had een papiertje met een andere bekend persoon. Uit de geschiedenis en daar moesten we dan wat over vertellen.
Mijn beeld bleek eerst onvindbaar, maar uiteindelijk bleek dat we er gewoon voorbij waren gelopen.

Vrijdag middag ben ik met de familie naar het Alhambra geweest. De kaartjes voor de paleizen waren helaas uitverkocht, dus hebben we alleen de Generalife en het Alcazaba bezocht. En allerlei gebouwen die daar nog tussen zitten. Er was nog steeds genoeg te zien dus.
Vrijdag avond was het tijd om mijn spullen te pakken. Het voelde zo gek dat ik nu weg zou gaan uit Granada. De afgelopen maand is ook zo snel voorbij gevlogen. Maargoed er stond me een nieuw avontuur te wachten, dus ergens was het ook wel weer leuk.

Zaterdag ochtend heb ik afscheid genomen van Nazareth. Dat was nogal gek. Daarna heb ik mijn spullen verder ingepakt en om 10 uur stonden papa en mama voor de deur om naar Málaga te vertrekken.
Ik heb maar weer gereden om zo iets meer ruimte op de achterbank te creëren. Achja, klein zijn heeft ook zo z'n voordelen.
Uiteindelijk waren we rond een uur of 12 in Málaga. Maargoed, toen moesten we het appartement nog vinden tussen alle omleidingen, eenrichtingswegen en wegopbrekingen.
Uiteindelijk na veel te vaak de zelfde weg hebben gereden en de verkeerde kant op te zijn gegaan hebben we het gevonden. Ongeveer anderhalf uur later dan gepland, maargoed.

We hebben onze spullen in het appartement gedumpt en zijn de stad in gegaan. Natuurlijk ook nog even op het strand geweest.
Het water was echt mega koud, maar wel even lekker pootje gebaad.
Ook lekker genoten van de zon en 's avonds wat gegeten met z'n allen.

Zondag ochtend vroeg zijn papa, mama, Ragnar en Taira vertrokken naar het vliegveld en ben ik nog weer even in mijn bed (op de bank) gedoken.
Door enige miscommunicatie heb ik het appartement die middag pas laat verlaten en kon ik mijn volgende Airbnb pas laat in.
Maar de zon scheen dus dat maakte alles goed.

Gisteren was wel een redelijk actieve dag. 's Ochtends heb ik de kathedraal bezocht. Jeetje wat is die immens groot. Er was zelfs een deel afgezet waar op dat moment nog een dienst bezig was. Op maandag ochtend..., dat zou wel met Semana Santa te maken hebben.

's Middags heb ik eerst het Alcazaba bezocht. Het leek een beetje Alhambra achtig maar dan kleiner. Echt heel mooi.
Daar heb ik heerlijk van de zon en het uitzicht genoten. Jaja dat getinte huidje wordt wel gekweekt hier.
Nadat ik het Alcazaba bezocht had, had ik nog energie over en ben ik tegen de berg op gelopen.
Want daar boven op die berg staat een ..... Kasteel!
En een heel leuk en mooi kasteel want je kon helemaal rond lopen over de kasteelmuren. Tussen de kantelen door zeg maar. Heel gaaf en een prachtig uitzicht over de stad, de haven en de zee. Ik zal straks even wat leuke foto's op mijn Facebook zetten in het album España 2016.
Daar komen overigens alle foto's van deze reis te staan, voor degenen die dat nog niet wisten.

En toen, nadat ik heel de dag allelei culturele bezienswaardigheden had bezocht, sloeg de verveling toe.
Wantja, wat doe je dan?
Hierdoor slaat mijn twijfel van alleen reizen behoorlijk toe. Overdag is het prima, als je wat te doen hebt. Maar op een gegeven moment mis ik toch het contact met anderen. En jammer genoeg is Málaga nu niet echt een stad waar je veel contact kan hebben met jongeren of backpackers, het is namelijk vooral een overwinter plaats voor senioren...
Dit heeft mij heel erg aan het twijfelen gemaakt en ik denk dat ik vandaag de knoop heb doorgehakt.

Aankomende zondag probeer ik in Sevilla te zijn, zodat ik daar weer een taalcursus kan starten. Ik ben namelijk bang als ik dat niet doe, dat ik behoorlijk eenzaam ga worden hier. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Tijdens zo'n cursus leer je een nieuwe taal, maar vooral ook nieuwe mensen kennen.

Vandaag heb ik dan ook heel weinig gedaan. Vanmorgen had ik geen zin om mijn bed uit te komen dus pas tegen 11 uur stond ik weer rechtop. Daarna ben ik met mijn boek en laptop naar het park gegaan en heb daar alleen maar zitten lezen en schrijven in de zon. Heerlijk hoor zo'n dag, totaal geen contact met de buitenwereld, maar dat ga ik niet nog een maand volhouden. Want voor degenen die het nog niet wisten, mijn reis gaat eindigen op 14 april 2016.
Ik wil zoveel mogelijk halen uit mijn tijd dat ik in Spanje ben, dus lijkt mij een nieuwe cursus doen het beste idee.

Maargoed, morgen eerst naar La Línea de la Concepción! Dat is een stadje aan de grens met Gibraltar.
Ik ga daar morgen vroeg heen met Blablacar. Dat is de eerste keer dat ik met Blablacar zal reizen, dus ik ben heel erg benieuwd. Ik vind het spannend.
Nu maar even mijn tas weer inpakken, en daarna lekker slapen.

¡Hasta luego!
Besos xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 53415

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: