Alweer over de helft - Reisverslag uit Lettele, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Alweer over de helft - Reisverslag uit Lettele, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Alweer over de helft

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

26 Mei 2012 | Nederland, Lettele

Hayhay,

Heerlijk, hier zit ik dan lekker chillings in de zon in de tuin aan mijn stage verslag te schrijven. Het was deze week dan ook echt heerlijk weer. Ben alleen wel een beetje verbrand dus heb een mooi rood-wit contrast op mijn armen en in mn nek heb ik een leuke witte afdruk van mijn staart... Maargoed. Wat is er afgelopen week ookweer allemaal gebeurd? Ohw wat erg? Ik weet het gewoon niet meer?
Ohja! Dinsdag kwam er iemand een konijn brengen naar de kinderboerderij. Dit gebeurd wel vaker. Dan zoekt de Kinderboerderij weer een goed plekje voor het konijn. Maar wij dachten dus allemaal dat het om één konijn ging. Bleek het konijn ook nog zes jongen te hebben van een week of zes á zeven. Wel super schattig natuurlijk. En zo heel erg is het natuurlijk ook niet want jongen konijntjes raar je best snel weer kwijt.
Oh en dinsdag was er nog iets heel leuks. In de hooiberg van de Kinderboerderij zitten elk jaar een heleboel eenden te broeden. Maar als de eendjes dan eenmaal uit het ei zijn gaan ze naar het water. Dus dan vliegt de moedereend gewoon van het dak af. Maarja de jongen kunnen niet vliegen dus dan zit er maar één ding op: gewoon uit de dakgoot twee meter naar beneden springen. Het lijkt een dodensprong maar mijn stage begeleidster vertelde dat het al twintig jaar zo gaat en dat je op één hand kan tellen hoeveel eendjes het niet hebben overleeft. Het zag er wel heel grappig uit. Staan de moeders onder de dakgoot de eenjes aan te moedigen: spring nou maar! En één voor één springen ze naar beneden. Je zou bijna denken dan ze uit elkaar splashen. En als ze dan met een kleine pootjes de grond hebben gevonden wankelen ze een beetje en lopen ze gewoon vrolijk achter mama aan alsof er niets is gebeurd. Echt een grappig gezicht.
Woensdag was een gewone stage dag, die dag geen springende eendjes of andere gekke dingen gebeurd. Behalve dan dat er een meisje van een jaar of tien naar me toe kwam en vast besloten zei: 'Jij bent vast dertien' Hmm tja bijna! Volgens mij zal ze niet meer snel iemands leeftijd raden. Maar oke, ik heb me wel kapot gelachen.
Donderdag ben ik lekker naar school geweest. Het was weer leuk om toch weer een aantal mensen te zien en elkaars stage ervaringen te horen.
Gister ging het kalfje voor het eerst bij de dwerggeitjes in de wei. Ze vond het helemaal geweldig! (de dwerggeitjes iets minder.) En de ezel Leila die in de wei ernaast staat, stond heel nieuwschierig bij het hek te kijken wat voor een wit iets er door de wei aan het springen was. Echt een heel leuk gezicht.
Gister mocht ik ook weer voor Border Collie spelen. :) Er werden dertien lammetjes opgehaald en dus moesten we ze even naar een vanghok drijven. Uit dat vanghok werden dan de lammetjes gehaald die wegmoesten en later hebben we de moederschapen weer terug gedreven naar hun wei.
Dit was mijn week wel weer ongeveer. :)

Byebye

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 53393

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: