Afgelopen drie weken! - Reisverslag uit Lettele, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Afgelopen drie weken! - Reisverslag uit Lettele, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Afgelopen drie weken!

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

19 Mei 2012 | Nederland, Lettele

Hayhay,

Ik bedacht me net gewoon: Ik heb al heel lang niets meer geschreven hier op waarbenjij.nu. Eigenlijk vind ik dat best wel ernstig en slecht van mezelf, maar oké. Laat ik nu maar even wat vertellen dan.

Het is nu al bijna drie weken geleden maar, op dinsdag was ik zoals elke ochtend de konijnen aan het voeren en bij één van de konijnen buiten zag ik ineens dat ze een nestje had gebouwd. Mij was verteld dat ze waarschijnlijk zwanger was, maar ze had rond de tijd dat ze uitgerekend was nog geen nestje gemaakt dus we dachten al dat het niet gelukt was. Maar toen die dinsdag ochtend zag ik dus een nestje en ik maakte het een beetje open en toen zag ik twee hele schattige kleine konijntjes. Ö Echt super lief!! En afgelopen woensdag kwamen de superschattige kleine konijntjes voor het eerst het nest uit. (foto's komen nog)
Nog een ander leuk nieuwtje:
Afgelopen dinsdagavond (nadat ik al weg was) heeft mijn stage begeleider een kalfje van 2 weken opgehaald uit Lochem. Dus de volgende dag kwam ik op mijn stage en was het kalfje er. Ze heet Juultje omdat ze op Koninginnedag geboren is. (Foto komt nog) En vrijdag mocht ze voor het eerst aan het halster buiten lopen. Dit vond ze helemaal geweldig en begon vrolijk in het rond te springen. Iets te vrolijk eigenlijk want het halster schoot los en toen liep ze dus los over het erf. Gelukkig waren en toen nog geen bezoekers want de kinderboerderij was nog gesloten. Het was echt zo'n leuk gezicht dat ze helemaal in het rond aan het springen was. Echt super grappig.
Dan heb ik als laatste nog een verhaaltje: Woensdag werd er 's ochtends tegen bij gezegt: 'Kom Sienna we moeten even een paar geiten vangen.' Ik dacht oke geiten vangen. Waarom dan? Ze zijn toch niet uitgebroken? Maarnee het waren dwerggeiten die in een dierenweide ergens in een wijk in Zutphen stonden. Het leek allemaal een heel leuk projectje: een paar geitjes in een weitje met kipjes en eendjes, totdat de mensen uit die wijk de dieren spagettie, bami en pizza gingen voeren. Echt serieus alles wat er bij die mensen overbleef in de keuken lag in de wei. Het meeste lag er allemaal half te verrotten dus heel lekker rook het daar ook niet meer. Maar dus met de reden dat de beesten daar niet goed verzorgt werden moesten we ze op halen en opvangen op de kinderboerderij. De dag ervoor hadden we de ene helft van de pony&ezel stal al omgebouwd tot geiten stalletje. Dus ik ging samen met mijn stage begeleiders in van die coole gemeente karretjes (die dingen rocken echt wel!) naar de dieren weide in de wijk. Eerst hebben we de kippen en eenden gevangen en in kisten gedaan. Daarna hebben we met hekken een vangkooi gemaakt zodat we de geiten daar in konden drijven. Dat was eigenlijk nog best een klus, want die geitjes renden alle kanten op en het was nogal een modderzooi in dat weitje dus we gleden nog wel eens uit. Maar uiteindelijk hadden we ze wel alle zes dus het is allemaal goed gekomen :)
Al waren de geitjes de volgende ochtend al wel meteen uit het stalletje gebroken... Dus nu lopen ze gezellig bij Waldo (pony) en Leila (ezel) Leila vind het wel gezellig met de geitjes, zolang ze maar bij haar eten weg blijven xD

Nou ik denk dat dit wel weer ongeveer mijn update was van de afgelopen drie weken? Verder heb ik eigenlijk niet veel bijzonders gedaan namelijk. Alleen elke dag de beesten eten geven en hokken schoonmaken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 53466

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: