Drukke, chaotische dag - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Drukke, chaotische dag - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Drukke, chaotische dag

Blijf op de hoogte en volg Sienna

28 Augustus 2012 | Nederland, Emmen

Vanmorgen om half 8 zat ik al in de kantine. Er word dan altijd aan iedereen gevraagt of er nog bijzonderheden van de vorige dag waren. Daarna moest ik naar mijn afdeling de AmeriCasa en de Vliegkooi. Daar hebben we ook nog even besproken wat we die dag allemaal moesten doen. Als eerste moesten we een luiaard vangen. Je zou zeggen, ach dat is toch makkelijk. Tja makkelijker gezegt dan gedaan. Ik had nooit gedacht dat die dieren nog zo snel konden zijn. En dan zijn ze ook nog eens super sterk... Hierbij hoefde ik niet te helpen. Maar ik vond het wel interessant om te zien.
Daarna ging ik het pad in de Vliegkooi schoonmaken en de Incasterns voeren. Dat is echt heel leuk om te doen, want als je een visje de lucht in gooit vangen ze die tijdens het vliegen. Dat is erg leuk om te zien.
Na de pauze hebben we de Flamingo's gevoerd. Ook de Trompetvogels en de jonge Inkasternen die achter de schermen zitten.
En de dieren in de Casa moesten gevoerd worden.
Nadat alles gevoerd was, waren de binnenhokken van de Slingerapen aan de beurt. Als je daar aan het schoonmaken bent lijkt het net of je zelf een aap bent, en dan lopen er bezoekers langs die aan het 'aapjes kijken' zijn... Tja.
Ook mocht ik nog even bij de zeeleeuwen show kijken. Dit was een van de laatste shows omdat de zeeleeuwen ergens anders heen moeten vanwege de verbouwing en verhuizing van de dierentuin.
Net toen we klaar waren met alles schoonmaken ontdekten we dat er nog maar twee Kuifhoenderkoet-kuikens bij de ouders liepen in plaats van drie. Het is al heel bijzonder dat de dierentuin kuikens heeft van die dieren en dan missen ze er ook nog een. Dus tegen vieren hebben we de Slingerapen en de Doodshoofdapen naar binnen gedaan, zodat we het eiland op konden waar de Kuifhoenderkoeten zaten. Daar bleek dus dat het vermiste kuiken nog wel leefde maar niet heel erg sterk meer was. Die hebben we naar het fokcentrum gebracht en onder de warmte lamp gelegt. Daarna is er besloten dat we de ouders en de andere twee kuikens ook maar moesten vangen en ze achter de schermen in een hok moesten stoppen zodat er meer zicht op is.
Maar dat vangen is nog niet erg makkelijk. Ze zijn namelijk best wel groot en ze hebben aan elke vleugel een soort van grote nagel. En ze zijn natuurlijk heel erg beschermend voor de kuikens.
Drie dierverzorgers gingen het eiland op en ik stond samen met een andere dierverzorger aan de kant om de vogels aan te pakken. De kleine kuikens konden ze vrijwel snel pakken nadat de ouders op de vlucht sloegen en de kleintjes het niet bij konden houden. De ouders vlogen het water in. Dus een van de dierverzorgers ging in een bootje achter die vogels aan. Uiteindelijk hebben zijn ze gevangen en zitten ze nu in een binnen verblijf waar er hopelijk niets met ze zal gebeuren. En waar ze hopelijk de kuikens groot kunnen brengen.
Door al die vangacties liepen we een beetje achter met het gewone werk. In de Casa moest nog van alles gevoerd worden waar onder de nachtdieren. Daarbij mocht ik helpen. Dan loop je dat hok in en zie je ineens een luiaard voor je hangen. En na vanmorgen wist ik dat het niet van die hele erge lieverdjes waren. Maar mij werd gezegt dat ik hem maar gewoon een appeltje moest geven en inderdaad, hij was erg lief.
Ook hebben we de gordel dieren, de nachtaapjes en nog een aantal nachtdieren (waarvan ik de naam even kwijt ben:$) gevoerd en opgesloten. En toen was het al zes uur en had ik er een lange dag op zitten. Ik ben nu dan eigenlijk ook wel helemaal gesloopt, en vooral mijn voetjes ;(
Maarja het hoort er allemaal bij, dus laat ik nu maar lekker gaan slapen dan ben ik morgen weer fitjes voor een nieuwe dag :)

Byebye

  • 28 Augustus 2012 - 21:30

    Ivonne En Henk:

    Hoi Sienna, oh wat heb je al veel meegemaakt en gedaan zo'n eerste dag. Ik heb de luiaards in het wild gezien en vond ze erg leuk. En de flamingo"s krijgen die ook veel garnalen te eten?? Daar krijgen ze toch die roze kleur van?? Hebben ze mij verteld. Veel succes nog en plezier natuurlijk. groetjes Ivonne en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 53384

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: