Drukke week - Reisverslag uit Lettele, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Drukke week - Reisverslag uit Lettele, Nederland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Drukke week

Blijf op de hoogte en volg Sienna

15 September 2012 | Nederland, Lettele

Hayhay,

Oops, ik loop een beetje achter met mn verhaaltjes xD. Gister ben ik weer thuis gekomen van een drukke week stage in het dierenpark.
Oké wat is er van de week allemaal gebeurd?
Euhm, maandag was het eigenlijk een gewone dag. Niet veel bijzonders. Dinsdag was het wel even anders dan normaal! Jullie raden nooit wie er toen in de dierentuin was! Nee het was geen paarse krokodil op rolschaatsen, het waren ook niet Elmo en Cookiemonster. Een Tuinkabouter? Nou bijna ;) Het was Andre van Duin! Hij was met een filmploeg in de Dierentuin om opnames te maken voor zijn nieuwe programma. Dus hij ging de Incasterns voeren en de piranha's laten schrikken door zijn hand in de bak te stoppen. En later zaten de Witgezicht-Saki's nog achter hem aan in de Americasa. Het was allemaal wel heel erg grappig. En ik heb die dag in de vlindertuin geholpen met poppen prikken. Dat wil zeggen dat de cocons van de vlinders opgehangen moeten worden zodat de vlinders er straks makkelijk uit kunnen kruipen. Er waren zo'n 300 cocons overgekomen uit Costa Rica voor in de vlindertuin. En het grappige is, hoe dood zo'n cocon er ook uit ziet, het zijn toch echt levende wezens. En dat was wel te merken. Soms waren ze zich heel wild aan heb bewegen. Echt heel erg grappig.
Woensdag had ik een rondleiding door de dierentuin. Deze begon om tien uur. Maar om tien uur moesten ook de jonge Doodshoofdaapjes gevangen worden om ze te chippen en het geslacht te bepalen. Ik werd gevraagt of ik daarbij aanwezig wilde zijn, en dat wilde ik wel dus ik ging eerst naar de Doodshoofdaapjes en daarna naar de rondleiding.
De rondleiding was erg interessant. Ik heb er ook veel van geleerd. Er werd wat verteld over de Leeuwen, Olifanten, de Vlindertuin, Brilberen, de Dieetkeuken en de Americasa.
Donderdag en Vrijdag waren eigenlijk gewoon vrij normale dagen.
De derde week is alweer voorbij: Time Flies!