Huge Update - Part 1 - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Huge Update - Part 1 - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Huge Update - Part 1

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

22 Juni 2013 | Finland, Oulanka

12 juni 2013
Heehee,
Eventjes weer een update van mijn leven in het hier inmiddels erg regenachtige hoge noorden. Eigenlijk zou je denken dat ik hier al een jaar ben, ik heb namelijk alle seizoenen al zo'n beetje gehad. Toen ik hier kwam was het winter met ongeveer een halve meter sneeuw. Daarna hebben we een weekje lente gehad, die al gauw plaats maakte voor de zomer. En nu is het hier dus erg herfstachtig, hoewel er nog wel allemaal groene blaadjes aan de bomen zitten, is het temperatuurtje niet erg aangenaam meer. Zo'n 15 graden. (Ik had mijn grap écht nooit moeten vertellen.)
Maargoed, over mijn afgelopen dagen. Tijd om uit te rusten van mijn wandeling had ik niet. De volgende dag moest er weer gewerkt worden. 's Ochtends weer op tijd mijn bed uit voor het ontbijtje. Dat ging eigenlijk allemaal prima. Ik had bijna nergens last van. Alleen een beetje aan mijn rug (van mijn backpack waarschijnlijk.) En dat na 50 km wandelen, vind ik toch best netjes :) Je zou bijna denken dat ik heel de tijd bij Teddy op de rug gezeten heb. Maar nee, dat heb ik niet. Ik heb écht zelf gelopen.
Oké, wat heb ik verder deze week gedaan. Eigenlijk niet veel bijzonders. Beetje schoonmaken, beetje koken en bakken in de keuken, beetje gezellig praten met gasten, beetje 'genieten' van dit regenachtige weer, beetje de vogels bespieden en de Calypso flower (Calypso bulbosa) op de foto gezet. Dat is een orchid die in het Nederlands volgens mij Bosnimf heet. Een klein lief schattig roze orchidje. Ik heb er foto's van maar omdat de internet verbinding hier de laatste tijd erg slecht is kan ik mijn foto's niet uploaden :( Sorry voor dat, maar ik zal mijn best doen om ze er nog op te zetten. En als het niet meer in Finland lukt dan probeer ik in het in NL!
Eigenlijk heb ik dus niet zo heel veel bijzonders gedaan de afgelopen dagen. Gister nog wel weer even krachttraining gedaan op de vroege ochtend. Om kwart over negen, net nadat ik het ontbijt klaar had gemaakt voor de gasten, werd ik namelijk mee gesleurt naar het strand door Teddy. Er moesten namelijk drie raftbooten op de aanhanger geladen worden. Dus hebben we met z'n tweeën drie boten op de aanhanger geheisterd. De eerste boot was nog niet zo'n probleem, maar de tweede en derde boot moesten daar dus boven op. De derde boot hebben we dan ook zo'n twee meter omhoog getilt. 80 kg twee meter de lucht in, jaja dat was échte krachttraining op de vroege ochtend nog vóór het ontbijt! Maar het is allemaal gelukt :)
Vandaag ben ik zelf ook nog weer even wezen raften. De Niskakoski en de Myllykoski. Jonna (een vrouw die ook mee deed aan de raftingcourse) was hier met haar klas en er was nog plek over in de raft en ik had toch niets te doen dus mocht ik mee :) Hoewel het vandaag niet erg warm was, was het toch weer erg leuk. Het water was zelfs warmer dan de lucht! Tenminste zo voelde het. Na de Myllykoski ben ik weer langs de kant afgezet omdat ik de Aallokkokoski niet mag doen. In het jaar dat ik hier ben, ben ik nogsteeds geen 18. Maargoed, maakt allemaal niet uit. Ik snap ook wel dat ze zich aan de regels moeten houden. En dat is voor mij weer een goede reden om volgend jaar, (of later) terug te komen. Want ik móet de Aallokkokoski een keer gedaan hebben.
Zondag komen paps en mams deze kant op. Maar een uitrust vakantie gaat het zekers niet worden. Maandag staat er namelijk al raften op het programma. Ik weet niet precies hoe die dag eruit gaat zien, maar er worden foto's en films gemaakt ofzo dus het kan zijn dat we elke rapid wel 10 keer over nieuw moeten doen? Geen flauw idee, zal wel erg grappig zijn trouwens! Haha. Dinsdag gaan we dan beginnen met de Karhunkierros vanaf Hautajärvi en hopelijk zijn we dan vrijdag Back in Basecamp voor het vieren van midzomernacht. Dat zou toch geweldig mooi zijn. Heel de 'nacht' op het strand zitten en de zon niet onder zien gaan! En dan die maandag er op, ben ik alweer onderweg naar huis en is mijn geweldige avontuur voorbij gevlogen. Ik ga alles hier verschrikkelijk missen, maar ergens ben ik ook wel blij om naar huis te gaan. Ik begin alles en iedereen thuis ook steeds meer te missen. Ja lieve schatjes thuis, ondanks dat ik het hier heel leuk heb, mis ik jullie echt wel hoor! Ook mijn spullen thuis begin ik steeds meer te missen, mijn kleren, schoenen, foto muur, zelfs mijn chille 'bedhuis' (hoewel mijn bed er hier ook aardig op lijkt.) Hetgene wat ik het meeste mis? Dat is toch wel mijn gitaar. Oké tuurlijk mis ik al mijn lieve familie, vrienden en huisdieren maar met hun allemaal kan ik skypen, (jaja, zelfs met mijn huisdieren skype ik!) whatsappen en facebooken, maar mijn gitaar heeft geen skype, whatsapp of facebook. Dus nu als ik me verveel, even nergens zin in heb of er doorheen zit denk ik: "Waar is mijn gitaar?!" Thuis, naast mijn bed, waarschijnlijk onder een berg stof, misschien wel ernstig ontstemt (als mijn lieve broertje em weer eens heeft geleent. Maakt niet uit Raggie ^^) Maargoed, nog anderhalve week en dan ben ik weer BACK HOME! Be warned! Ghehe.
Byebye

  • 23 Juni 2013 - 17:58

    Ivonne En Henk:

    Hoi Sienna, weer prachtig mooie verhalen .Meid wat heb je veel geleerd en meegemaakt daar . Daar kun je toch geweldig op terug kijken! Goede reis terug en tot op de TT,groetjes Henk en Ivonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 53374

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: