Huge Update - Part 4 - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Huge Update - Part 4 - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Huge Update - Part 4

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

22 Juni 2013 | Finland, Oulanka

Vannacht zijn we dan ook om 2 uur opgestaan. Op dat moment kwamen er ook nog nieuwe mensen in de hut. Terwijl het voor hun diep in de nacht was, was het voor ons vroeg in de ochtend. Jammer dat de muggen geen dag en nacht kennen, zij zijn er gewoon ALTIJD! Of ze werken in ploegendienst… In de kota hebben we toen weer porridge gekookt en rond 4 uur zijn we vertrokken. Onze laatste kilometertjes naar Basecamp. Dit ging allemaal sneller dan verwacht, het was niet zo zwaar, we waren goed uitgerust en we hadden natuurlijk weer een energie vol ontbijt gehad! We hebben dan ook maar twee mini pauzetjes gehouden en om 9 uur in de ochtend waren we terug in Basecamp. Na een lekkere douche waren we weer helemaal schoon en hebben we nog maar eventjes aangeschoven bij het ontbijt. De rest van de dag doen we maar lekker helemaal niets! Ik vind dat we dat wel verdient hebben. Vier dagen ploeteren in de modder, klimmen over de rotsen, niet uitglijden op de houten planken en proberen niet te struikelen over de boomwortels. Zestig zware kilometers, drie nachten op een hard bed en houthakken voor je kampvuur om te koken. Het was zwaar, moeilijk, maar vooral ook erg leuk! Zelfs mijn ouders lachen nu nog! (Jaja, ze leven nog, ik heb ze niet kapot gemaakt of vermoord! :D  Hoewel ze wel erg blij zijn dat we klaar zijn.) Tja, pap zei het al eerder: “Het word zeker weten geen uitrust vakantie” Nee uitrusten moet in Nederland maar weer :) Helaas hebben we geen beren gezien, misschien zouden ze de naam van de route moeten veranderen. Ipv Beartrail, moet het Musquitotrail worden. Ik weet alleen niet of het dan nog steeds de populairste route van Finland is, Haha.
Nu nog eventjes de rest van de dag liggen luieren, en muziekjes luisteren. Vanavond lekker hier op Basecamp aan het strand, kampvuurtje erbij en hopelijk de zon. Het is vandaag namelijk de langste dag van het jaar, wat hier in Finland Midzomernachtfeest betekend. Hele grote festivals door het hele land! Nee helaas, zo’n happening is het hier niet. Hier is het de traditie dat iedereen met familie naar de zomerhuisjes gaat en het daar rustig viert. Dus wij gaan hier maar gezellig op het strand, bij het kampvuur zitten. Lijkt me ook een geweldig idee :) Hopelijk vieren de muggen  hun midzomernachtfeest ergens anders…
Als mijn internet het weer toelaat zal ik proberen al deze verhaaltjes vanaf 12  juni erop te zetten. Als jullie dit lezen, is het dus gelukt ;) Zo niet, dan probeer ik het in Nederland wel weer. Het is namelijk nog maar drie nachtjes slapen! Time flies when you’re having fun…
Ik ga alles en iedereen hier heel erg missen, maar ach laten we het van de zonnige kant bekijken, ik heb wel een leuk vakantie adresje, voor als ik niet meer weet waar ik heen moet gaan op vakantie of al het andere al gezien heb ;)
See you, byebye

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 53446

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: