Huge Update - Part 2 - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Huge Update - Part 2 - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Huge Update - Part 2

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

22 Juni 2013 | Finland, Oulanka

14 juni 2013
Oké, dit was dus het verhaal van 12 juni wat ik toen wilde uploaden maar omdat het internet het hier de laatste tijd het slecht doet was ik het na een uur proberen met uploaden wel zat en ben ik gaan slapen. Inmiddels zijn we alweer twee dagen verder en heb ik weer het een en ander meegemaakt.
Woensdag werd er al tegen mij gezegt: “Don’t make plans for tomorrow in the evening. Than can we do some fun.” Daar heb ik me dus aan gehouden en gister middag na een rustige stage dag, moest ik mijn spullen pakken. Ik had geen flauw idee wat we gingen doen, maar Tessa zei dat warme kleding en mijn pyjama (voor het geval we niet terug kwamen in Basecamp) genoeg was. Dus heb ik dat maar in mijn tas gestopt en ben ik met Tessa en Henri naar Ruka gereden. Daar ben ik afgezet bij het appartement van Henri en Teddy. Henri en Tessa moesten nog naar Kuusamo om het nieuwe bankstel van Tessa op te halen en in die tijd kon ik wel bij Teddy blijven. We hebben toen de raftingvideo’s gekeken en het UNO kaartspel gespeeld. En hoewel het hetzelfde kaartspel met dezelfde kaarten is, zijn er toch weer andere regels… Ik heb die avond zelfs nog gitaar gespeeld! Een hele mooie gitaar, met 4 (volgens mij) stalen snaren en twee van nylon (worden snaren daarvan gemaakt? In ieder geval iets van plastic ofzo.) Zo’n gitaar zou ik ooit ook nog wel willen :) Wat wel een beetje jammer was, was dattie niet helemaal goed gestemd was. Maargoed, we konden nergens een stemapparaat vinden dus dan maar op een valse gitaar spelen. Haha. Tegen negen uur waren Henri en Tessa terug uit Kuusamo. Ook Meiju en Hande waren op dat moment aangekomen in Ruka en zijn we met z’n zessen naar het centrum van Ruka gereden. Daar hebben we eerst ergens in een te netjes restaurant voor wilderness guides gegeten. Lekker pizzaaa :) We hebben toen allemaal leuke herinneringen van Basecamp opgehaald. Dingen die tijdens de winter zijn gebeurd of dingen die er waren gebeurd in de tijd dat ik er was.  Het “master alcoholic” verhaal was er daar één van. Eigenlijk best wel grappig dat ik al zo veel mee heb gemaakt deze afgelopen twee maanden. -I love my life- Tegen half twaalf hadden we allemaal heerlijk gegeten en was het tijd om alle vetjes er weer af te branden. We gingen namelijk frisbee golven! Ja, dat is inderdaad die sport die wij regelmatig in de woonkamer uitvoeren. Op de Wii. Maar in het echt is het toch wel iets moeilijker, maar vooral ook erg grappig. En één voordeel, je kan niet out of bounces (of hoe ik het ook schrijf) raken. Ook hebben we weer gekke dingen uit de natuur gegeten. Zo zijn de bloesem bloempjes van de blueberry’s erg lekker. Het proeft naar suiker. En we hebben ants pee (of zoals Henri het noemde: ant pie) geproeft.  Ja inderdaad dat is mieren pies. Hoe je dat eet? Nou eigenlijk eet je het niet echt, maar lik je het van een stok. Men neemt een stokje, en zorgt ervoor dat er zo min mogelijk zand of andere zooi aan zit. Die steek je in en mierennest. Wij moesten midden in de nacht erg in het nest porren voor ze wakker werden. Maargoed dan steek je die stok dus in het nest en wacht je eventjes. Dan haal je de stok er weer uit en schiet je de mieren, die erop blijven zitten, er af en dan lik je de stok. (Oke deze beschrijving klinkt heel vies maar goed. Het is een ‘try-before-you-die’ ding denk ik.) En gek genoeg, smaakt het dan een beetje naar salmiak. Nu vraag ik mij dus af waar de échte salmiak van gemaakt word. Maargoed, we hebben wel helemaal dubbel gelegen met z’n allen, vooral om de grappige geluiden die uit iedereen kwamen als we gooiden of al het totaal verkeerd ging. Het verbaast me nog dat we niet rollend van de berg zijn gegaan van het lachen. Echt een geweldige avond was dat. En ook zo leuk dat het heel de tijd gewoon nog licht was. Ik had dan ook totaal niet het idee dat het al middennacht was. En rond half twee waren Meiju en ik terug in Basecamp en ben ik heerlijk in slaap gevallen.
Vanmorgen kon ik gelukkig redelijk uit slapen. Meiju had tegen mij gezegd dat ik wel wat langer mocht slapen en maar moest zien wanneer ik wakker was. Dus om half tien ben ik mijn bed uit gerold en om tien uur ben ik met stage begonnen. Lekker een rustige ochtend gehad en ’s middags weer lekker wezen raften. In de regen! Jups, het weer is hier niet meer zo nice. Lekker heel de dag regen, maargoed. Het was wel weer erg leuk. Pirouetjes midden in de rapids :) Tja Teddy de ballerina?
Het was weer een erg leuke dag vandaag. Morgen ga ik naar Käylä waar we op een soort van markt staan. Dus hopelijk is het dan een beetje mooi weer. Maar zoals het weerbericht zegt nu dat het morgen gaat regenen. :( Arme ik, moet ik heel de dag in de regen staan.
Maargoed, het word vast een geweldige leuke dag :)  Wish me luck!
Byebye
 
Ps. Oké ik ben nu dus serieus al twee uur bezig met het uploaden van dit verslag en hij doet et nog steeds niet. Steeds zegttie dattie geen verbinding meer kan maken. Hopelijk lezen jullie dit ooit nog voor ik terug ben in Nederland. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 53433

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: