Huge Update - Part 5 - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Huge Update - Part 5 - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Huge Update - Part 5

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

22 Juni 2013 | Finland, Oulanka

22 juni 2013


Heehee, 
Vandaag heb ik weer vele pogingen gedaan om mijn vorige waarbenjij.nu verhaaltjes te plaatsen, ik heb het zélfs via mijn telefoon geprobeerd, maar blijkbaar vind waarbenjij.nu mijn verhaaltjes niet leuk genoeg meer ofzo en plaatst ie ze niet meer. Maar dat weerhoud mij er niet van om mijn blogverhaaltjes te schrijven. Dan upload ik ze allemaal wel een andere keer, desnoods in een geheel nieuwe blog! 
Oké, Midsummernight. Dat was een rustig maar gezellig feestje. Rond een uur of acht zijn we op het strand rond het kampvuur gaan zitten, hebben we een typisch Fins spel gespeeld. (Het was een mix van poolen, darten en in mijn geval ook bowlen.) Er waren zeg maar twaalf houten stokken van zo’n drie centimeter doorsnee die genummerd waren van één tot en met twaalf. Eerst stonden ze allemaal in een driehoekje. Dan gooi je met een andere houten stok richting de twaalf stokken en probeer je ze te raken. Als je er meer dan één om gooit krijg je het aantal punten van hoeveel je er om gooit. Dus als je er vijf om gooit krijg je vijf punten. Maar als je er maar één omgooit krijg je het aantal punten wat op de houten stok staat. Dus als je er één om gooit waar elf op staat, krijg je elf punten. En dan wie het eerst bij de vijftig punten is. Een erg grappig spel. Ook hebben we nog over een touw, dat tussen twee bomen gespannen was, geprobeerd te lopen. Ik vraag me echt serieus hoe die koortdansers in het circus dat zonder shaken kunnen doen zeg! Gosh wat is dat moeilijk. Maar wel erg grappig. Het is zeg maar de kunst om recht voor uit te kijken en zo kort mogelijk je voet op te tillen. Want als je met twee voeten op het touw staat, shaked het niet zo. Het is me overigens niet gelukt om over het touw te lopen zonder iemand naast me waar ik zo half op leunde. Haha, try for the next time. Daarna hebben we nog worstjes gebraden boven het kampvuur. Wat een traditie is tijdens midzomernacht in Finland, is heel de nacht in de sauna zitten. Dus dat hebben we ook nog maar even gedaan. En om af te koelen zijn we naar het strand gerent en wezen zwemmen. Gosh wat is dat koud zeg! Maar wel erg leuk. Zwemmen om half één ’s nachts terwijl de zon net achter de bomen is verdwenen. Het is dan ook geen moment donker geweest. (Dat is het hier eigenlijk al een maand niet haha.)Na de sauna en het zwemmen zijn we nog even rond het kampvuur gaan zitten met z’n allen.  Rond een uur of twee gingen de meesten slapen en zat ik alleen nog met Teddy rond het kampvuur. Toen bedachten we dat het eigenlijk nog wel erg mooi weer was om even te gaan kanoën. Dus wij zwemvesten gepakt en met de kano het meer rond gegaan. Tja, met midzomer kan alles! Uiteindelijk lag ik om half vier in mijn bed en heb ik geslapen voor vijf en een half uur.

Om negen uur moesten we er namelijk alweer uit om te ontbijten. Tegen het begin van de middag zijn mijn ouders en ik met Teddy mee gereden naar Ruka. Daar hebben we een aantal souvenirtjes gekocht (mijn ouders natuurlijk een rendiervel, omdat die van 25 jaar geleden door de vogels van buiten en beetje kaal geplukt is haha.), lekker pizza gegeten en nog naar een mooi uitkijkpunt gelopen. Of eigenlijk geklommen. Een trap met 186 treden omhoog. Wat doe ik mijn ouders toch allemaal weer aan… Haha. Daarna zijn we weer terug gereden naar Basecamp. Hier hebben Teddy en ik nog een aantal foto’s en video’s  van het raften op mijn laptop over gezet. (Ik had de foto’s en video’s nog niet namelijk O.o) En daarna was het tijd om afscheid te nemen van Teddy. Hij is morgen en maandag namelijk vrij en is dan niet in Basecamp. Dat was wel het zwaarste afscheid tot nu toe. Ik denk dat dat ook wel zo zal blijven. In eigenlijk zo’n korte tijd, zijn we zulke goede vrienden geworden door alles wat we hebben meegemaakt. Het voelt eigenlijk alsof we broer en zus zijn. En nu moest ik dus afscheid nemen van mijn grote broer. Dat is niet te beschrijven. Life is hard.

Als je afscheid neemt van thuis weet je dat je vroeg of laat weer terug komt. Maar nu is dat dus iets anders. Oké tuurlijk heb ik het plan dat ik terug ga naar hier en misschien zijn er ook wel een aantal collega’s van hier die het plan hebben om naar Nederland te komen, maar toch. De toekomst kan altijd veranderen. Het is gewoon mega raar dat ik hier nu alweer twee maanden ben en dat mijn avontuur hier over twee nachtjes gaat eindigen. Tuurlijk zijn er dan wel weer genoeg andere leuke dingen in Nederland. De TT van Assen laat ik dit jaar namelijk zekers niet aan mij voorbij gaan!

Ik ga alles en iedereen hier gewoon heel erg missen. Morgen is het alweer mijn laatste dag in Finland. Maandag ochtend vertrek in naar het vliegveld met mijn ouders en ’s avonds slaap ik in mijn eigen bed. (Als die er nog staat en niet ingepikt is door iemand anders O.o) De tijd hier is voorbij gevlogen. Gelukkig kan ik terug denken aan een geweldige tijd die ik heb gehad. Een geweldige tijd die me altijd bij zal blijven.

Ik ga morgen nog maar even goed genieten van elke seconde die ik nog in Finland ben.
Good night, byebye

Ps. Zoals jullie zien is het ein-de-lijk gelukt met het uploaden van mijn verhaaltjes. Welliswaar via mijn telefoon (niet de waarbenjij.nu app) en in vijf delen. Maargoed het staat erop en jullie kunnen weer vrolijk (of niet natuurlijk) lezen wat ik in mijn laatste week heb meegemaakt ;)

  • 23 Juni 2013 - 02:31

    Dianne :

    Geweldig sienna, dat je het zo naar je zin hebt gehad!! Heb met veel plezier je blog- jes gelezen. Dit heb je al weer mooi meegepakt in je ervarings-rugzak!!

    Groeten en goede terugreis Dianne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 53445

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: