The middle of Nowhere - Reisverslag uit Juuma, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu The middle of Nowhere - Reisverslag uit Juuma, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

The middle of Nowhere

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

24 April 2013 | Finland, Juuma

Hayhay,

Oke, waar zal ik eens beginnen met mijn verhaaltje? Gewoon bij het begin? Lijkt me opzich wel het handigst. Oke.
Gister ochtend ben ik om half 8 met Mama vertrokken naar Station Deventer. Vanaf daar zijn we met de trein naar Schiphol gegaan. Daar hebben we nog even wat koffie en warme chocolade melk gedronken en zijn toen doorgelopen naar de incheckbalie. Daarna doorgelopen naar de douane, waar we met veel tranen afscheid hebben genomen van elkaar. Dat is het meest stomme aan zo`n stage. Het afscheid nemen van alles en iedereen thuis. Maarja, toch moet het zo nu en dan gebeuren. Na de douane ben ik maar meteen doorgelopen naar de goede gate. Gate B15. Daar heb ik gewacht tot ik het vliegtuig in kon en heb ik Nederland achter mij gelaten. In het vliegtuig kwam ik er achter dat er een tijdsverschil is met Finland. Dus de vlucht duurde eigenlijk een uur korter dan ik had verwacht. Om kwart over 3 (Finse tijd) kwam ik aan in Helsinki. Daar moest ik dan nog wel weer 5 uur wachten op mijn volgende vlucht. Ik heb die paar uur daar maar een beetje gezeten en rondjes gelopen. Geen idee hoeveel rondjes, heb ze niet getelt ;). Beetje jammer dat al het eten enzo daar wel mega duur was. Een gewone zak M&Ms voor 6 (!!!) Euro. Tja en dat noemt zich taxfree. Maarja, uiteindelijk maar een paar broodjes gehaald. Om kwart over 8 ben ik weer het vliegtuig ingestapt en om kwart voor 9 weer de lucht in gegaan.
In dit vliegtuig was het lekker rustig. Ik had drie stoelen naast elkaar helemaal voor mij alleen :)
Na een uurtje vliegen landde het vliegtuig in Kuusamo. Jemig, ik had nog nooit zo´n klein vliegveld gezien! Echt mini. Maarja dat terzijde. Daar heb ik mijn koffer van de bagageband afgehaald en in de ontvangsthal stond Hande op mij te wachten. Zij werkt in Basecamp en de eerste nacht zou ik bij haar thuis slapen. We zijn naar haar huis gereden en daar hebben we nog "evesnacks" gegeten. Dat doen ze in Finland blijkbaar. ´s Avonds voor ze gaan slapen nog even wat eten. Het waren een soort van pizzabroodjes. Erg lekker. Rond half 12 lag ik dan in mn bed en ben als een blok in slaap gevallen.
Vandaag hoefde ik gelukkig niet extreem vroeg op. Om 8 uur werd ik wakker gemaakt, heb toen wat gegeten en daarna zijn Hande en ik vertrokken naar de supermarkt in Ruka. Daar hebben we wat boodschappen gedaan. Op de parkeerplaats daar kwamen we Henkka en Teddy (Eigenlijk heet hij anders, maar ze noemen hem zo, ofzo.) tegen. Wij zouden eerst met hun de raftboten ergens ophalen maar de plans changed. Dus zijn we maar met z'n vieren door gereden naar Oulanka Basecamp. Onderweg in de auto heb ik de eerste Rendieren al gespot! Rond een uur of 10 kwamen we aan in Basecamp. Daar kreeg ik meteen mijn kamer gewezen en na enkele dingen uitgepakt te hebben kreeg ik een rondleiding van Hande in het camp. Echt bijzonder is het hier. In the middle of Nowhere, aan een meer mét zandstrand! xD Helaas is het meer bevroren en ligt er een beetje boel sneeuw op het strand, máar het is er wel!
Vandaag heb ik qua werkzaamheden nog niet erg veel gedaan alleen een beetje geholpen met opruimen op het strand en de winterkleding sorteren en opbergen.
Daarna ben ik nog een stukje gaan wandelen. Ik wilde eigenlijk naar de waterval, alleen halverwege kon ik niet verder omdat het smeltwater het pad onder water had gezet. Dus dat moet ik binnenkort nog maar en keer proberen met laarzen.
Het is nu inmiddels al half 9 hier en nogsteeds heel erg licht! Het schijnt dat het nu nog tot zowiezo half 10 licht zal zijn en de dagen worden hier natuurlijk ook alleen maar langer. En wat me vooral ook opvalt is, dat het stil is. Niet stil zoals je dat in Nederland hebt maar écht stil. Je hoort alleen af en toe een kraai kraaien, maar dat is het dan ook. Verder helemaal niets!
Nouja, dat was mijn verhaal wel weer voor vandaag. Binnenkort meer. Ik zal nog even kijken of ik wat foto's kan plaatsen en anders komen ze zo snel als kan.
Byebye

  • 24 April 2013 - 19:29

    Joris:

    Hoi Sienna,

    Klinkt in ieder geval super gaaf, ik wens je nog veel plezier daar in Finland.


    Groetjes

  • 24 April 2013 - 19:37

    Gerrie:

    Jeetje Sienna, wat spannend allemaal. Klinkt heel goed, veel plezier!

    Groetjes Gerrie

  • 24 April 2013 - 20:14

    Gertien:

    Hoi meid ziet er goed uit. veel plezier daar. het ziet er wel een beetje koud uit. groetjes mam.

  • 24 April 2013 - 20:15

    Ragnar:

    Zijn je tenen al bevroren¿

    Groetjes Ragnar

  • 24 April 2013 - 20:39

    Marcel:

    Hoi Sienna, dit gaat helemaal goed komen. Groeten Pap.

  • 24 April 2013 - 21:29

    Ivonne En Henk:

    Hoi Sienna, je eerste verhaal begint alweer super leuk, we gaan je zeker volgen. heel veel plezier en geniet ervan, groetjes.

  • 26 April 2013 - 14:26

    Wilma Daggenvoorde:

    Hey Sienna....Tsjonge, jij maakt wat mee zeg!!! Dat pakt niemand je weer af! Wat heb jij al een hoop gezien van de wereld op bijzonder mooie plaatsen. Nu weer in Finland, ik had je nog gedag willen zeggen, maar door allerlei omstandigheden, helemaal te laat! Maar ik wil je heeeeeel veeeel plezier, succes en geluk wensen! Geniet ervan! En ik kijk uit naar jouw verhalen en foto's natuurlijk! Neem een rendier mee voor in de trekkershut van paps en mams...vinden ze vast leuk...ruimte zat in het vliegtuig naast jou toch?
    Groetjes Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 13719
Totaal aantal bezoekers 53409

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: