Walking in the forest of Fairytales - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Walking in the forest of Fairytales - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Walking in the forest of Fairytales

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

18 Mei 2013 | Finland, Oulanka

Hee,

Als eerst wil ik even sorry zeggen voor de Onzin van de vorige keer. Ja inderdaad, Onzin met een hoofdletter, want het sloeg namelijk helemaal nergers op.
Gelukkig heb ik nu wel weer wat 'nuttige' dingen te vertellen.
Oké, ik zal proberen jullie niet jaloers te maken maar ik moet het echt even kwijt. Vanmorgen om kwart voor 10 keek ik op de thermometer die toen al 25 (!!) graden aan gaf, en dat tempratuurtje hebben we nu nog steeds. Ik zit nu dan ook lekker in mijn korte broek buiten op het balkon terras. En dat te bedenken dat het afgelopen maandag nog ijzig koud was en je drie lagen kleren over elkaar aan moest doen om het niet koud te krijgen! Maarja, de kwikstaart had gelijk, de zomer komt er aan. Overal vliegen en zingen de vogeltjes, echt heerlijk :) Vandaag wel weer de eerste wolkjes gezien sinds woensdag, maarja, die wolkjes zien er zo lief, klein & schattig uit dat ze mij geen kwaad zullen doen. Ook zijn de eerste muggen gespot, gelukkig nog geen muggenbulten, maar dat kan altijd nog, vooral hier vlak bij het meer... :(
Qua stage heb ik niet veel bijzonders gedaan. Nogsteeds allerlei dingen opruimen en schoonmaken, maar als het goed is, is dat nu allemaal klaar. Moet ook wel want volgende week (of eigenlijk morgen al) komen er elke dag wel gasten op Basecamp. Ook vandaag was het erg druk, een tiental mensen gehad die kwamen lunchen hier.
En gister heb ik samen met Tessa de hele Pieni Karhunkierros (kleine berenroute) gelopen. Wauw wat is dat een mooie wandelroute zeg! Wel zwaar af en toe. Er zat namelijk een stuk met een mega lange trap van wel 252 treden. Gelukkig gingen we die trap af :) Maar toch nog een heleboel andere klimstukken gehad en weet ik veel wat allemaal. Ik heb zelfs Rusland zien liggen! Het was een geweldige wandeling door een sprookjes achtig bos. Echt waar, overal groeien mossen op (zelfs in de kleine smeltwaterriviertjes) en de zon scheen er dan zo lief op tussen de bomen door. Geweldig! En ik bedenk in mijn hoofd er dan natuurlijk weer allemaal elfjes, dwergen en trollen bij. Hihi. Daar was het ook echt wel zo'n landschap voor. Qua dieren hebben we niet zoveel gezien. Dat kwam er ook door dat Tessa haar honden mee had. En ja, dan jaag je alles natuurlijk al meteen weg. Toch hebben we nog wel een koekoek en een specht gehoord. Bij de Jyrävä waterval hebben we een kampvuur gemaakt om worstjes te braden en daarna zijn we terug naar Basecamp gelopen. Toen hadden we er een geweldige wandeling van zo'n 4 uur opzitten en waren mijn voeten gesloopt. Ze voelden als pudding. En alle spieren in mijn benen deden pijn. Ik had dan ook gedacht dat ik vandaag mega veel spierpijn zou hebben, maar ik heb helemaal nergens last van. Alleen begin ik mijn voeten nu weer een beetje te voelen van het hele dag heen en weer lopen enzo. Maar verder NERGENS last van :) Dus of, ik ben niet genoeg in beweging geweest, of ik ben nogsteeds in top conditie van de Spanjereis waar we ook dit soort wandelingen hebben gedaan. Ik denk het laatste :)
Heb ik verder nog dingen die ik moet vertellen?
Ohjaa! Ik heb donderdag ook nog gefietst! Jaja, en ik kon het ook nog! Meestal als ik een paar weken niet gefietst heb, moet ik er eerst weer aan wennen, maar nu ging het helemaal in één keer goed. Ik heb zelfs geen bomen geraakt :) Misschien dat ik volgende week, als het zulk mooi weer blijft, maar eens naar Ruka ga fietsen. Een stadje hier zo'n 25 km vandaan. Jup dat is veel, maar ach een fietstochtje kan ook wel eens denk ik. Goed voor mijn conditie :) En als ik gewoon 's ochtends vertrek komt dat vast wel goed. Oke, dit was mijn verhaal weer voor voorlopig. Ik zal eens kijken of ik nog wat mooie foto's heb om erbij te plaatsen, maar inmiddels beginnen alle foto's op elkaar te lijken omdat ik steeds op dezelfde plekken kom met mijn camera. Maargoed, ik ga zo maar eens een lekker ijsje eten, ik vind dat ik dat wel verdient heb na het schrijven van dit enigszins 'nuttige' verhaaltje :)
Byebye

  • 19 Mei 2013 - 08:15

    Marcel:

    Hoi Sienna,
    Misschien leuk om je zus een bericht te sturen. Ze zit dit weekend in Baarn op de LSW (Landelijke Scouting Wedstrijden). Hier is het adres. www.scoutingwedstrijden.nl
    Groetjes Pap

  • 19 Mei 2013 - 11:15

    Gertien:

    Hoi,
    Het is hier nog steeds niet echt warm ik ben dan ook best jaloers op dat mooie weer bij jou. Die wandeling lijkt mij ook prachtig moeten we over een paar weken ook maar een keer lopen.
    Groetjes Mam.

  • 22 Mei 2013 - 00:03

    Henk & Ivonne:

    Hoi Sienna,

    Leuk te horen dat je eindelijk mooi weer hebt. Hier wordt het alleen maar kouder.
    We zijn afgelopen weekend naar Luxemburg geweest. Zaterdag ging nog wel maar zondag totaal weg geregend.
    Hé vermaak je nog daar, voor je het weet is het weer afgelopen.

    veel liefs,

    Henk en Ivonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 53371

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: