Rust in het hoge Noorden - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Rust in het hoge Noorden - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Rust in het hoge Noorden

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

03 Mei 2013 | Finland, Oulanka

Hayhay,

Ik wilde eigenlijk gister al weer een nieuw verslagje schrijven maar dat ging helaas niet want het internet was hier om de een of andere reden eventjes kapot. Maarja eens denken, wat heb ik de afgelopen week allemaal gedaan? Eigenlijk nog niets bijzonders. Nogsteeds allerlei dingen opruimen, tellen en schoonmaken. Jaja ook nog tellen. Ik kan na vandaag niet meer tellen denk ik. Vandaag heb ik een hele boel rafting en kajak spullen getelt en gecheckt of ze nog in orde waren. Jups, idd niet erg boeiend ofzo. Dus eerst heb ik de 94 peddels gecheckt. Daarvan waren er nog 82 goed in orde en de rest was kapot of wat dan ook. Daarna heb ik de zwemvesten getelt en ben ik hard naar binnen gerend want mijn handen waren (ondanks dikke handschoenen) bevroren. Vandaag was dan ook de eerste dag dat ik het écht koud heb gehad. Maarja in ieder geval, vond ik het wel een keer klaar met al dat getel, moest ik daarna nog alle Basecamp T-shirtjes tellen. Gosh, dat waren me er toch veel! En alles lag lekker door elkaar dus mocht deze kleine meid alles sorteren, tellen en weer netjes opbergen.
Tja niet erg spannende avonturen in het hoge noorden op het moment. Hopelijk gaat dat nog komen.
Wat nog wel eventjes een leuk verhaaltje om te vertellen is dat we hier gister een Witte Kwikstaart hebben gezien. Opzich niet zo heel bijzonder zou je zeggen, maar hier betekent het dat de zomer héél dichtbij is. Dus laat die zomer maar komen! Ik ben die regen, sneeuw en hagel van de laatste dagen wel een beetje beu.
Oké verder niet erg veel nieuws vanaf hier.
Morgen ochtend vroeg op om ontbijtje te maken voor de gasten die hier nu overnachten. Trouwens, het zijn Fransen en ze spreken Engels!!! Wie had dat gedacht! Dat ik hier in Finland nog Fransen zou tegenkomen die goed Engels spreken!
Maarja dat was mijn verhaaltje voor voorlopig weer denk ik. Verder geen nieuws vanaf hier. Hopelijk binnenkort wel, maarja jullie horen het wel weer ;)

Byebye

Ps. Mama veel succes met het (alweer) "verbouwen" van het huis. ;) Hoe staat het inmiddels eigenlijk met de veranda?

  • 05 Mei 2013 - 15:07

    Ivonne En Henk:

    Hoi Sienna, het is inderdaad te hopen voor jouw dat het daar ook zomer word. Hier is het wel lekker weer nu. Vanmorgen naar oma gewandeld en daar buiten gezeten. Maar het weer kan daar erg snel omslaan en dat komt vast wel goed. Voor je het weet loop je te puffen van de warmte. We blijven je volgen en veel plezier daar,groetjes Henk en Ivonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 53429

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: