Karhunkierros: Kiutaköngäs Day Trail - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Karhunkierros: Kiutaköngäs Day Trail - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Karhunkierros: Kiutaköngäs Day Trail

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

09 Mei 2013 | Finland, Oulanka

Hayhay,

Als eerst wil ik even mijn lieve broertje feliciteren met zijn 15e verjaardag. Dus, Ragnar van harte Gefeliciteerd met je verjaardag! Als ik over een paar weekjes weer thuis ben gaan we het vieren ;)

Oké laten we maar beginnen met wat ik gister heb gedaan. Eigenlijk niet heel veel bijzonders. Dat was waarschijnlijk ook de reden waarom Hande, Tessa en ik aan het einde van de dag een klein beetje boel melig waren. Onze ideeën over Ecotoerisme, bezuinigen en een betere omzet rezen de pan uit. Of ze uiteindelijk allemaal echt doorgezet gaan worden is nog maar de vraag. Maarja, we hebben wel lekker dubbel gelegen. Door al die meligheid zijn we ook later vertrokken dan eigenlijk het plan was. Ik zou namelijk meegaan naar Kuusamo waar ik bij Hande zou overnachten. Eerst hebben we boodschappen voor het avondeten gedaan. We hebben een kipsalade en een pannekoek uit de oven gemaakt. Ik wist nieteens dat dat kon, maar het was erruuuug lekker. Ook Ansa (het dochterje van Hande) vond het erg lekker en kon er geen genoeg van krijgen. Verder hebben we die avond niet veel gedaan. Beetje op de bank gehangen en ik heb mijn eerste IJshockeywedstrijd gezien op tv. Of nouja, alleen de 3rd Round. Maar goshh! Wat gaat dat snel zeg. Ik kon het allemaal niet zo snel volgen. Die puck schoot steeds van de ene kant van het veld naar de andere kant van het veld. Maargoed, het ging niet zo goed met het Finse team. Ze hebben met 4-1 verloren van de USA. Daarna ben ik maar lekker gaan slapen, want voor vandaag stond er een wandeling op het programma.
Eigenlijk was de planning om vandaag voor 10 uur te vertrekken, maar toen we pas om kwart over 9 opstonden lukte dat natuurlijk niet meer. Dus uiteindelijk zijn we met z'n drieën (Hande, Ansa en ik) om half 11 vertrokken naar Ruka. Daar hebben we Tessa met haar honden opgepikt en zijn we door gereden naar het bezoekerscentrum van Oulanka National Park.
Onderweg zijn we nog weer een aantal rendieren tegengekomen. Helaas heb ik ze nogsteeds niet op de foto omdat het vanuit de auto vaak te snel gaat. :( Maargoed, bij het bezoekerscentrum was Mirva ook aangekomen met haar hond en gingen we gezellig met z'n allen wandelen door de supermooie natuur van Oulanka National Park. (Henk&Ivonne, we hebben vandaag een stukje van de Karhunkierros / de Groteberen route gelopen. En nee helaas geen beren tegengekomen :( Alleen een dode opgezette in het bezoekerscentrum...) We hebben ook nog gezellig ge-bbq't midden in het bos. Jaja hier zijn gewoon allerlei vuurplaatsen gemaakt midden in het bos zodat iedereen lekker kan bbq'en! Dát zouden ze in Nederland ook eens moeten doen!
Maargoed, het was echt een geweldige wandeling. (Dus Paps, ik denk dat wij die wandeling ook maar moeten gaan lopen over een paar weekjes ;D) Ik zal er zo eventjes wat foto's bij plaatsen.
Rond half 7 was ik weer terug op Basecamp, hier heb ik maar even wat noodles gemaakt en gegeten. Ondertussen ook nog met de whole Family geskypt.
Om half 10 zag ik dat de zon erg mooi aan de lucht stond. (Is dat een goede zin? Geen idee, ik vind van wel :D) Dus toen ben ik nog even snel het meer gerent en heb weer een aantal mooie fotos vanaf het strand (Jaja, je kan het nu strand noemen, want de meeste sneeuw is weg!) gemaakt.
Nouja dit was mijn dagje wel weer ongeveer. Binnenkort weer meer ;)

Byebyeee

  • 10 Mei 2013 - 12:49

    Ivonne En Henk:

    Hoi Sienna, wat een leuk verhaal weer en wat was het leuk om gister even met je geskypt te hebben. Het was alleen een beetje rumoerig onder de veranda dus kon ik je slecht verstaan. De verjaardag van Ragnar was weer veels te gezellig en de vogeltjes floten alweer vrolijk toen we naar huis fietsten. Leuk daar in Finland hoor dat je zo overal kunt bbq,en vuurtjes mag stoken. De beren routes heb ik allebei gelopen daar en zijn erg mooi.Wat zal het een mooi gezicht zijn als zachtjes aan de sneeuw en het ijs verdwijnen en alles zo mooi gaat uitlopen. We wensen je nog veel plezier, groetjes Henk en Ivonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 53440

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: