Goede start van week vier - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Goede start van week vier - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Goede start van week vier

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

13 Mei 2013 | Finland, Oulanka

Hayhay,

Vrijdag en zaterdag heb ik weer gewone normale stage dagen gehad. Opzich niet heel veel bijzonders dus, behalve dat er vrijdag aan het eind van de middag een groep kanoërs kwamen en die zouden hier overnachten. Ze zouden eigenlijk om half 4 er zijn, maar dat was allemaal ietsjes later dan gepland. Ze waren er namelijk pas om half 6 (!!), gelukkig voor hen hebben wij het eten gewoon goed warm kunnen houden hier, anders hadden ze koude aardappel met zalm schotel. Hihi. Die avond zat ik weer om een mooie zonsondergang te wachten, helaas was het erug bewolkt. Toch liet de zon zich rond tien uur nog een klein beetje zien. Dus ik als een gek naar het meer gerent en weer een paar mooie foto's gemaakt.
Toen ik de volgende ochtend mijn gordijn open deed en naar buiten wilde stappen, zag ik dat heel de wereld wit was?! Het had die nacht dus heel veel gesneeuwd. Gelukkig was alles ook al weer aan het smelten, beetje jammer dat het dan zo'n vieze papzooi word, maar de winter mag nu echt wel vertrekken. Die dag zijn we begonnen met het klaarmaken van het ontbijt. Daarna alles opgeruimd en afgewassen. Ondertussen was het buiten keihard aan het sneeuwen. Er leek wel geen eind aan te komen. Jemig! En niet zomaar sneeuwen, nee, hele grote dikke witte vlokken sneeuw kwamen naar beneden. Later ging deze sneeuw over in regen, waardoor het allemaal een nog grotere papzooi werd buiten. Jaja, heel fijn allemaal... Maar goed. Die dag is er verder niet veel bijzonders gebeurd.
Gisteren was ik lekker vrij en heb dan eigenlijk ook totaal helemaal NIKS gedaan. Mijn plan was om hard bezig te gaan met mijn stage verslag en ik heb in totaal wel drie (!!) hele zinnen geschreven! Jaja, daar heb ik zo'n vier uur over gedaan en toen vond ik het wel weer mooi geweest. Ik ben gister tussen de buien door nog wel eventjes naar het meer gelopen en heb mijn kleren weer lekker fris gewassen. Maar verder was het een lazy sunday. Natuurlijk heb ik ook nog met mama geskypt, want het was MOEDERDAG!
Oké, over vandaag. Vandaag stond er een wandeling op de planning. Om kwart over 11 moest ik in Juuma zijn waar Mirva mij zou oppikken om naar Ruka te rijden. Daar waren Hande, Ansa en Tessa met haar honden. In Ruka hebben we een wandeling van zo'n 8 km gemaakt. Weer een stukje van de Karhunkierros gelopen. En WAUW! Wat een mooie natuur en geweldig uitzicht heb je daar zeg! Niet te geloven. Ik zal straks weer een paar foto's erbij plaatsen. Al is het op de foto altijd anders dan in het echt, maar dan krijgen jullie ongeveer een idee. ;)
De hele wandeling hebben we in ongeveer 4 uur gelopen. Het was niet erg zwaar, maar toch sta je soms tot je knieën in de sneeuw te ploeteren. En we hebben weer ge-bbq't. Dit keer in de Valtavaaran Kota. Dat is een houten huisje, met binnen in het midden een vuurplaats. De rook van het vuur gaat dan via het dak eruit.
Rond vier uur waren we weer terug op de parkeerplaats en heeft Mirva mij terug gebracht naar Basecamp. Hier heb ik 'pasta-uit-een-pakje' gemaakt. Al moest ik wel eventjes de vertaler erbij gebruiken om te kunnen lezen hoe ik het moest klaarmaken, maar het is gelukt en het was erug lekker!
Nou dit was em wel weer voor vandaag, morgen heb ik weer een gewone stage dag.
Ohja! En waarschijnlijk word het vanaf donderdag lekker weer hier, en in het weekend misschien zelfs 20 graden! Dus dat word zon, zwem, strand weer :) Ilike!

Byebye

Ps. Alle examenjaartjes, heel veel succes met jullie examens! Gaat helemaal goed komen, want zélfs ik heb het twee jaar geleden gehaald ;)

  • 13 Mei 2013 - 19:51

    Ivonne En Henk:

    Hoi Sienna, mooi verhaal weer met prachtige foto"s. Wat een herkenbaar hutje!! Erg mooi daar en ik zie wel wat herkenbare plekken.We blijven je volgen, groetjes Henk en Ivonne

  • 13 Mei 2013 - 21:10

    Marcel:

    Hoi Sienna,
    Wat een mooi verhaal. Ik heb echt zin om af te reizen naar het hoge noorden. Nog ruim 4 weken wachten. Wat het weer betreft ziet het er bij jou beter uit dan hier. Ook de temperaturen voor deze week liggen bij jou hoger. Geniet er nog maar lekker van en tot gauw op Skype.
    Groetjes Pap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 53486

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: