Twee weken weg van huis - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu Twee weken weg van huis - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Sienna Obdeijn - WaarBenJij.nu

Twee weken weg van huis

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna

07 Mei 2013 | Finland, Oulanka

Hayhay Peoples,

How are you all doing?? I'm doing fine! Haha, oke laat ik maar even gewoon in het Nederlands mijn verhaal vertellen.
Inmiddels ben ik al weer twee weken weg van huis dus ik vond het wel weer tijd voor een verhaaltje, niet dat ik veel te vertellen heb ofzo, maar oké!
Zondag was ik lekker vrij en ben toen met Mirva mee geweest naar Kuusamo. Zij ging daar met haar super mooie en lieve hond meedoen aan een hondenshow. Eigenlijk is zo'n hondenshow wel een beetje een debiel gedoe. Lopen de baasjes een beetje met hun hond mee te rondjes te rennen. Oké, ik ben zelf ook een fanatieke rondjes loper maar dit zag er echt dom uit (misschien ziet dat het er bij mij ook wel, maar oke :$) Maargoed. Dan worden de honden dus eerst gekeurd op het rondjes lopen, dan moeten ze heel netjes gaan staan met netjes de kop en staart omhoog. En als de honden dat dan niet deden gingen de baasjes erbij zitten met de kop en staart ondersteunen. Jaja, hele happening. Maargoed, ondanks de kou en het debiele gedoe wel allemaal erug grappig en leuk om te zien. Alleen een klein beetje jammer dat er dan ook van die lelijke honden tussen liepen. Van die honden met hun haartjes helemaal netjes recht en symetrisch geknipt of waarvan de ene helft is kaal geschoren. Dat mensen dat mooi kunnen vinden zeg! Maargoed, maakt ook allemaal niet uit. Ik heb trouwens ook nog weer een aantal Rendieren gezien, eentje stak zelfs nog de weg over. Echt grappig om die dieren te zien rennen, haha.
Afgelopen dagen is er nog niet echt veel bijzonders gebeurd op stage. Maarja, het is nogsteeds allemaal erg gezellig met de mensen hier. Hoewel het hier nog steeds erg koud is, kan je al wel goed merken dat de zomer er aan zit te komen. Als ik 's ochtends naar buiten ga zijn de vogels al volop aan het fluiten. Dit was toen ik hier net was nog niet zo. Het was gister zelfs zo dat ik 's avonds om rond half 12 in mijn bed lag en dat de vogels nogsteeds aan het fluiten waren! Gewoon omdat het hier zo lang licht is! Dat het lang licht is heeft ook zo z'n nadelen. Tot een paar nachten geleden werd ik elke keer rond half 4/4 uur wakker omdat het licht begon te worden buiten. Ik begin er nu aan te wennen dus ik slaap nu ook beter.
Ohja, wat trouwens ook nog wel een leuk feitje is, is dat alle gebouwen hier worden verwarmt door middel van een palletkachel (als ik het zo goed schrijf.) Dat is een soort van 'groenere' energiebron ofzo. Dus Pap, als jij en Mama hier eind Juni heen komen, gaan Mama en ik allemaal leuke dingen doen, dan kan jij de hele tijd lekker bij je geweldig mooie palletkachel zitten. En als je geluk hebt komt zelfs de man die dat ding onderhoud nog langs! Dat word vast een geweldige top week voor jou! ;)
Oké, verder niet erg veel nieuws vanuit het noorden. Donderdag ga ik met Tessa en Hande de wandelroute naar het Infocentrum van Oulanka lopen, om de paden te controleren of ze nog begaanbaar zijn. Dat lijkt me erg leuk en ik hoop natuurlijk dat ik nog dieren tegen zal komen. Vast wel, steeds meer dieren keren nu terug naar hier of ontwaken uit hun winterslaap. Dus we zullen zien.
Nou dit was em wel weer voor deze keer.

Byebye

  • 08 Mei 2013 - 12:50

    Marcel:

    Ik ga echt niet de hele dag bij de pellet kachel zitten hoor. Ja zo schrijf je dat. Je heb nog enkele weken te gaan om leuke dingen te bedenken wat we dan samen kunnen gaan doen.
    Groetjes Pap

  • 09 Mei 2013 - 13:56

    Henk:

    Hoi Sienna.

    Wat jammer dat het daar nog zo koud is. Hier is het voorjaar losgebarsten. Letterlijk. De druiven barsten uit hun knoppen.
    De wandeling die je gaat maken is dat de berenroute? (Grote en/of kleine?). Pas je wel op voor de beren.
    Zo'n kachel lijkt me ook wel wat. Kunnen er hele pallets in? Ha ha.
    Gefeliciteerd met je broer(tje) zijn verjaardag. We gaan er zo naar toe met z'n 2'en om het te 4'en.
    Veel plezier nog daar. En tot gauw.

    Groetjes,

    Henk en Ivonne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 53380

Voorgaande reizen:

14 Februari 2016 - 14 April 2016

Een Spaans avontuur

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand

23 April 2013 - 24 Juni 2013

Stage in Finland

27 Augustus 2012 - 26 Oktober 2012

Stage Dierenpark Emmen

23 April 2012 - 22 Juni 2012

Stage in Zutphen

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Stage op Terschelling

Landen bezocht: